بخشی از بی حجابی در جامعه  ناشی از عدم آگاهی کامل از احکام شرعی حجاب و عفاف است

رئوف بخشی از بی حجابی در جامعه را ناشی از عدم آگاهی کامل از احکام شرعی حجاب و عفاف دانست و گفت: باید علت آسیب بدحجابی و بدپوششی شناسایی و با کار کارشناسی این موضوع پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امیر رئوف» امروز ( ۲۵ اردیبهشت ماه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار حجاب و عفاف و بررسی برش نقشه مهندسی فرهنگی استان بر ضرورت آسیب شناسی نسبت به شورای فرهنگ عمومی در سنوات گذشته تاکید کرد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دوره فرصت طلایی ایجاد شده تا به واسطه همگرایی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، اقدامات موثر و عملیاتی صورت گیرد و حجم آسیب ها نیز کاهش پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: آسیبی که به شورای فرهنگ عمومی در دهه های قبل وارد بوده این است که صرفاً مباحث در یک جلسه مطرح و ضرورت دارد مباحث جلسات به صورت فعالانه در دستور کار دبیرخانه شورا قرار گرفته و افراد صاحب نظر این مباحث را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

 

رئوف با اشاره به اینکه بحث حجاب و عفاف در اسناد بالادستی تکلیف آن مشخص و قرارگاه مرکزی آن در وزارت کشور تشکیل شده، گفت، هم اکنون بحث فعال بودن قرارگاه در استانها مطرح بوده و با توجه به تکالیف تعیین شده در دستگاه ها، این برنامه ها باید متناسب با شرایط استانی بومی‌سازی شوند.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه ما دغدغه مسائل فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف در جامعه را داریم، افزود: باید برنامه های عملیاتی به صورت فرابخشی توسط دبیرخانه شورا برنامه ریزی و این برنامه ها در عرصه اجتماعی خود را نشان دهند.

 

وی بخشی از بی حجابی در جامعه را ناشی از عدم آگاهی کامل از احکام شرعی حجاب و عفاف دانست و اظهار کرد: باید علت آسیب بدحجابی و بدپوششی شناسایی و با کار کارشناسی این موضوع پیگیری شود.

 

رئوف با اشاره به اینکه در صدا و سیما برنامه هایی علاوه بر تکالیف مشخص شده، ادامه داد: توجه به فرهنگ عفاف و حجاب جزء لاینفک برنامه‌های صدا و سیما است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: رویکرد رسانه ملی و رسانه استانی به واسطه ارتباط بیشتر با بدنه مردمی، نسبت به مقوله حجاب و عفاف تاکید بیشتری دارد.

 

وی گفت: به نظر می‌رسد نباید این موضوع صرفاً به یک نشست اکتفا کرد، زیرا شورای فرهنگ عمومی عالی ترین نشست فرهنگی در هر استان برای تصمیم گیری در زمینه مسائل و مشکلات فرهنگی است.

 

گفتنی است در این نشست هریک از مسئولان دستگاه های شرکت کننده به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه فرهنگ جاب و عفاف در جامعه پرداختند.

کد خبر 1175582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha