نمایشگاه معرفی توانمندی‌های تولید صنعتی کردستان برپا می‌شود

خسروی گفت: نمایشگاه معرفی توانمندی‌های تولید صنعتی کردستان در صنایع کوچک برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ظهر یکشنبه 25 اردیبهشت ماه جاری در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: در سال ۹۸ نخستین نمایشگاه معرفی توانمندی‌های تولید صنعتی استان برگزار شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برپایی نمایشگاه نبود اما امسال دومین نمایشگاه برپا خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به زمان برپایی این نمایشگاه اعلام کرد: نمایشگاه معرفی توانمندی‌های تولید صنعتی استان از فردا 26 اردیبهشت آغاز و تا پنج روز ادامه خواهد داشت.

 

 

خسروی افزود: در این نمایشگاه  ۷۸ تولیدکننده برتر استان حضور خواهند داشت و ۱۲۰ غرفه در این نمایشگاه دایر خواهد شد.

 

 

وی در خصوص بُعد فرهنگی و اجتماعی نمایشگاه اعلام کرد: این نمایشگاه مردم را به سرمایه گذاری استان امیدوار خواهد کرد و به کار آفرینی و جذب سرمایه منجر می‌شود.

 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان عنوان کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهیم تا دانش‌آموزان مقاطع مختلف خود را برای بازدید نمایشگاه اعزام کنند تا آشنایی لازم با نمایشگاه داشته باشند و با تولید و صنعت نیز آشنایی پیدا کنند.

 

 

اختصاص چهار غرفه به واحدهای دانش‌بنیان وابسته به پارک علم و فناوری

 

 

خسروی یادآور شد: امسال به دلیل نامگذاری سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، چهار غرفه به واحدهای دانش‌بنیان وابسته به پارک علم و فناوری استان اختصاص دارد و این شرکت از ابتدای امسال در راستای شعار سال حرکت کرده و در این نمایشگاه نیز محوریت با واحدهای دانش‌بنیان است که غرفه‌هایی بصورت رایگان در اختیار قرار گرفته است. 

 

 

وی هدف اصلی برگزاری نمایشگاه را حمایت از تولید، جذب سرمایه‌گذار، بازاریابی و جذب مشتری رسمرد و خاطر نشان کرد: ۲۲ برنامه حمایتی در شرکت شهرک‌های صنعتی برای حمایت از تولید و واحدهای صنعتی تعریف شده که برگزاری تورهای صنعتی و نمایشگاهی و اعزام واحدهایی به نمایشگاه‌های ملی و خارجی از این دست برنامه‌ها است.

 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان در ادامه افزود: مهمانانی از ۲۰ شرکت تجاری و اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق برای حضور در نمایشگاه دعوت شده‌اند.

 

 

وی میانگین مساحت شهرک‌های صنعتی کردستان را ۶۵ هکتار  و در کشور ۱۶۵ هکتار برشمرد و گفت:  شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون 1500 قرارداد موجود دارد که ۶۷۵ طرح در کمتر از سه سال اخیر قرارداد جدید داریم که بیانگر رشد سرمایه‌گذاری در استان بوده است.

 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ۳۴۵ پرونده داوری تشکیل شده که از این تعداد ۶۵ هکتار زمین تعیین تکلیف شده است.

 

 

بهره‌برداری از ۸۳۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کردستان

 

 

خسروی بیان کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی استان، ۸۳۰ واحد به بهره‌برداری رسیده که منجر به ایجاد اشتغال ۱۲ هزار نفر شده است.

 

 

وی اضافه کرد: واحدهای راکد برای بازگشت به تولید عارضه‌یابی شدند و اشتغال بالغ بر ۴۵۰ نفر در ۴۵ واحد تولیدی مجدد ایجاد شد.

 

 

خسروی با اعلام اینکه شرکت شهرک‌ها دو خوشه مصالح ساختمانی و طیور را برگزار کرده است، افزود: خوشه گردشگری نیز فعال است و سعی براین است خوش‌های فرش، ماشین آلات کشاورزی، خوشه توت فرنگی را دنبال کنیم.

کد خبر 1175623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha