کشاورز، باغدار یا دامدار واقعیِ فعال در زمینه تولید باید دارای پروانه فعالیت باشد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: شناسائی کشاورز واقعی باید در دستور کار نظام صنفی قرار بگیرد و کشاورز، باغدار یا دامدار واقعی که در زمینه تولید همواره گام بر می‌دارد باید دارای پروانه فعالیت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در دومین جلسه نظام صنفی با سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی  استان کردستان که به منظور  بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی و ساختار جدید نظام صنفی با توجه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه  یارانه‌ها  برگزار شد؛ به اهمیت وجود نظام صنفی پرداخت و اظهار کرد: با شرایط جدید اهمیت ایفای نقش و جایگاه نظام صنفی بیش از  پیش ضروری است که از طریق تعامل با مسئولان شهرستانی باید بخش مهمی از مشکلات پیش‌رو حذف شود.

 

 

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر پروانه‌های فعالیت صادره  افزود: شناسائی کشاورز واقعی باید در دستور کار نظام صنفی قرار بگیرد و کشاورز، باغدار یا دامدار واقعی که در زمینه تولید همواره گام بر می‌دارد باید دارای پروانه فعالیت باشد.

 

 

اسکندری اعلام کرد: حمایت از نظام  صنفی در بخش‌های مختلف در دستور کار و اولویت سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اهمیت تولید در حوزه کشاورزی و لزوم توجه به مولدین و حمایت‌های همه جانبه دولت از مولدین، حمایت‌ از مرغداران به منظور افزایش سرمایه در گردش و دامداران در قالب دامدار کارت را ضروری دانست.

 

 

وی با اعلام این مطلب که یکی از وظایف مهم نظام صنفی در سطح شهرستان جلب توجه کلیه مسئولان به حل مشکلات بخش کشاورزی در سطح شهرستان مربوطه است، ایجاد حساسیت در مسایلی مانند برداشت صحیح گندم و خرید آن را از ضروریات فعالیت سازمان جهاد کشاورزی، نظام صنفی و تعاون روستائی دانست.

 

 

اسکندری در ادامه از نظام صنفی و تعاونی‌ها به عنوان دو  بازوی قدرتمند یاد برد و توصیه کرد در حوزه اجرای امور و حل مشکلات باید مکمل یکدیگر باشید.

 

 

وی اضافه کرد: تاکنون تلاش‌های زیادی برای سند دار شدن اراضی کشاورزی شده که امید آن می ‌ود با برنامه‌های هدفگذاری شده تا پایان سال جاری بالغ بر 40 درصد از اراضی کشاورزی استان سند دار شوند.

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، لزوم توجه به آموزش بهره‌برداران حوزه کشاورزی و استفاده از ظرفیت نظام صنفی برای آموزش کشاورزان با همکاری هماهنگی ترویج را خواستار شد.

کد خبر 1175635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha