آغاز برنامه‌های عملیاتی مدیریت مصرف برق در کردستان / انعقاد ۱۰ هزارو ۶۷۱ تفاهم‌نامه در استان

قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستان‌ها از آغاز اجرای برنامه‌های عملیاتی مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید علیمحمدی قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستان‌ها بعدازظهر امروز ۲۵ اردیبهشت ماه به خبرنگاران استان گفت:  مدیریت مصرف برق نقش مهمی در اقتصاد انرژی و شکوفایی اقتصادی کشور دارد، بدین منظور اجرای موفق برنامه‌های مدیریت مصرف بار جهت جلب رضایت عمومی مشترکین همواره از مهمترین برنامه‌های کاری شرکت توزیع برق استان بوده است.

 

 

وی افزود: جهت مدیریت مصرف برق و جلوگیری از هدر رفت این انرژی گرانبها، مجموعه اقدامات مختلفی در سطح شرکت توزیع نیروی برق و به تبع آن در شهرستان‌های تابعه انجام می‌شود که نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین، تعدیل روشنایی معابر، ایجاد گشت‌های دوره‌ای جهت جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، الزام نمودن ادارات برای راه اندازی دیزل ژنراتورها، همچنین فرهنگ سازی مدیریت مصرف و صرفه جویی برای تمام مشترکین و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و نشریات جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تنها بخشی از این اقدامات است.

 

 

قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستانها به انعقاد تفاهم نامه همکاری مدیریت مصرف برق به عنوان اولین برنامه عملیاتی این شرکت با مشترکین در سطح استان اشاره کرد و افزود: در همین راستا امسال ۱۰ هزارو ۶۷۱ مورد تفاهم نامه مدیریت مصرف برق با مشترکین بخش های صنعتی، کشاورزی، تجاری، عمومی و ادارای با هدف گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ منعقد شده است.

 

 

علیمحمدی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۸ هزارو ۵۸۰ فقره تفاهم نامه در حوزه کشاورزی و ۳۱۷ فقره تفاهم‌نامه نیز در حوزه صنعت منعقد شده و سهم دیزل ژنراتورها، جایگاه‌های CNG و مراکز تجاری و اداری نیز به ترتیب ۹۹، ۲۹ و ۴۵۲، ۱۱۹۴ فقره بوده است.

 

 

وی افزود: هرساله و درجهت بهره‌برداری بهینه از توان پاسخگویی مولدهای منصوبه در مراکز اداری و صنعتی ضمن عقد تفاهم نامه و ثبت مشخصات مولدهای مشترکین در سامانه مدیریت پیک بارکشور- سمپ- با تخصیص سهمیه سوخت، پاداش همکاری مشترکان محاسبه و در فیش مصرفی آنها اعمال می‌شود.

 

 

قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستانها تصریح کرد: بیشترین انرژی برق در ادارات برای سرمایش و تهویه مطبوع استفاده می‌شود و پس از آن به ترتیب روشنایی، گرمایش و آب گرم مصرفی و سایر موارد، بیشترین انرژی مصرفی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

وی بیان کرد: عواملی همچون پایین بودن راندمان لوازم برقی و ورود لوازم جدید، افزایش نیاز به سیستم سرمایشی، نبود نظارت بر رعایت استاندارد و معیار مصرف، تلفات بالای انرژی در ساختمان‌ها و ارزان بودن تعرفه‌های انرژی، تراز مصرف برق را تا حدودی افزایش می‌دهد.

 

 

علیمحمدی اضافه کرد: همراهی و همکاری مشترکین خانگی بدون شک تأثیر بسزایی در عبور موفق از این پیک دارد و شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان و به تبع آن مدیریت‌های تابعه نیز با ارائه طرح‌های تشویقی و اعمال این طرح‌ها در قبوض برق مشترکین کم مصرف، قدردان همکاری این دسته از مشترکین خواهند بود.

 

 

شرکت‌‌های توزیع نیروی برق به عنوان آخرین حلقه زنجیره صنعت برق با مشترکین، تأمین برق مطمئن و پایدار به مشترکین و متقاضیان را برعهده دارند و نقش مهمی در رضایتمندی آنان دارد.

کد خبر 1175639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha