همه مرزنشینان استان از منفعت مرز باید به طور مساوی سهیم باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه ساماندهی مرزهای صادراتی و مبادلات مرزی از الویت های دولت سیزدهم است، گفت: همه مرزنشینان استان از منفعت مرز باید به طور مساوی سهیم باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، ظهر امروز ۲۵ اردیبهشت ماه دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان به ریاست داود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی عضو کارگروه برگزار گردید.  

 

داود شهرکی در ابتدای جلسه از ابلاغیه ریاست محترم جمهور به شورای ساماندهی مرزی استان پیرامون برنامه ساماندهی تجارت مرزی خبر داد و افزود: در این ابلاغیه مواردی وجود دارد که بیشتر آن مرتبط با حوزه تجارت استان سیستان و بلوچستان مصوب شده که برای اجرایی بند به بند ان نیاز به همراهی ، همفکری و تلاش تمامی دستگاه های متولی امر را می‌طلبد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از از انقلاب برای اولین بار تفاهم نامه ای بین وزرای خارجه دو کشور ایران و پاکستان جهت ساماندهی و شروع بکار بازارچه های مرزی (خرده فروشی) و نیز بهبود شرایط زندگی مرزنشینان امضا گردید.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه های مرتبط ۴۰۰ هزار تن برنج وارد از طریق مرزهای استان وارد کشور شد که نیاز کشور و استان به خوبی تامین گردید.

 

گفتنی است در ادامه این جلسه بند های ابلاغیه ریاست محترم جمهور که مرتبط با توسعه صادرات غیر نفتی از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان و مشکلات تجار ، بازرگانان و مرزنشینان بود مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1175647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha