راهیابی ۲۰۵ اثر به مرحله نهایی جشنواره موسیقی خوزستان

وزیری گفت: از ۴۶۳ اثر رسیده به شانزدهمین جشنواره موسیقی استان خوزستان، ۲۰۵ اثر برای مرحله اجرای صحنه ای پذیرفته شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فریدون وزیری» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۴۶۳ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۲۰۵ اثر برای مرحله اجرای صحنه ای پذیرفته شده اند.

 

دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان افزود: آثار رسیده در سه بخش محلی، سنتی، کلاسیک و در رشته های آواز سنتی و محلی، عود، ویولن کلاسیک و ایرانی، گیتار کلاسیک و فلامنکو، دف، تمبک، تار، سه تار، کمانچه، سنتور، فلوت و پیانو در خردادماه سال جاری به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی اضافه کرد: با توجه به وقفه پنج ساله در برگزاری جشنواره موسیقی خوزستان و شرایط متاثر از کرونا، استقبال خوبی از جشنواره شده که نشان دهنده پتانسیل موسیقی در استان و نیاز جامعه هنری استان خوزستان است.

 

وزیری هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد انگیزه مضاعف در هنرجویان بمنظور تلاش بیشتر و هدفمندسازی مسیر آموزش موسیقی و شناسایی استعدادهای جوان و پیش زمینه ای برای شرکت در جشنواره های ملی و کشوری دانست و از تمامی اساتید، هنرمندان،هنردوستان و هنرجویان موسیقی که به شکل های مختلف از این رویداد مهم فرهنگی حمایت نموده اند تشکر و قدردانی کرد.

 

رئیس انجمن موسیقی استان خوزستان خاطر نشان کرد: پذیرفته شدگان مرحله اول، در خردادماه سال جاری بصورت اجرای صحنه ای به رقابت خواهند پرداخت.

 

گفتنی است، شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی خوزستان به همت انجمن موسیقی استان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در چهار گروه سنی و در دو مرحله برگزار می شود.

 

کد خبر 1175659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha