اقدامات حاج قاسم، آیینه شفافی از کار فرهنگی/ شیرین ابوعاقله، شاهدی آشکار بر جرایم صهیونیسمِ استکباری است

وزیر فرهنگ لبنان با بیان اینکه هر کاری که شهید حاج قاسم سلیمانی انجام دادند؛ آیینه تمام نمای روشن و شفافی از کار فرهنگی است؛ با اشاره به شهادت خبرنگار شبکه الجزیره هم گفت: او شاهدی آشکار بر جرایم صهیونیسمِ استکباری است.

محمد وسام المرتضی، در حاشیه سفر یک روزه به کرمان با هدف زیارت مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اعلام وفاداری به مقاومت در روز انتخابات پارلمانی لبنان از جوار مزار فرمانده بزرگ جبهه مقاومت؛ پس از بازدید از تالار شهید سلیمانی-محل نگهداری اسناد مربوط به حاج قاسم- در موزه دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان به سئوالات مطرح شده پاسخ داد.

 

 

وزیر فرهنگ لبنان در پاسخ به این سئوال که از نظر شما به عنوان وزیر فرهنگ؛ در پیش گرفتن راه شهید سلیمانی و فرهنگ حاج قاسم چگونه محقق می شود و اساساً راه شهید سلیمانی چه نقشی در فرهنگ ایفا می کند؟ اظهار کرد: باید بگویم تمسک به ارزش های آزادی، فرهنگ است؛ مقابله با ظلم خودش عمل و کار فرهنگی است؛ نصرت و یاری مظلومین هم کار فرهنگی است.

 

 

وی ادامه داد: ایستادگی در برابر مستکبران  ظالمان به خودی خود کار فرهنگی است؛ تبیین و شفاف سازی و ایجاد و انتشار سواد سیاسی یک کار فرهنگی است؛ پاکسازی اسلام و ارزش های آن از شوائب و ناخالصی های تکفیری ها کار فرهنگی است.

 

 

المرتضی خاطرنشان کرد: هر کاری که شهید قاسم سلیمانی انجام دادند؛ نمود و آیینه تمام نمای روشن و شفافی از کار فرهنگی به معنا و مفهوم عام و وسیع فرهنگ است.

 

 

وی در پاسخ به این سئوال که شهادت حاج قاسم چه تأثیری بر کشور لبنان گذاشته است؟ بیان کرد: اما در خصوص اثر شهادت شان بر لبنان؛ در ابتدا اجازه بدید که بگویم شهید قاسم سلیمانی کارهای بزرگ و تلاش های بزرگی انجام دادند که شگفتانه بود؛ تا مقاومت در لبنان به این مرحله از قدرت و اقتدار برسد لذا شهادت ایشان شکاف غم انگیز بزرگی را ایجاد و در اعماق قلب لبنانی ها غم بزرگی را بوجود آورد.

 

 

وزیر فرهنگ لبنان ادامه داد: ما در لبنان دردمند و شکسته هستیم و در مراسم حزن انگیز؛ از دست دادن قاسم سلیمانی خسارت بزرگی است نه فقط برای دولت ایران بلکه برای تمام ملت های آزاده و هر منطق انسانی که لازم و مقتضی است در جهان حاکم باشد و ما در لبنان از شهادت ایشان درس می گیریم و ثابت قدم و متمسک به مقاومت و ثابت قدم در راه آزادی و اقتدار و حاکمیت هستیم.

 

 

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره به دست صهیونیست ها، چه تأثیری بر جبهه مقاومت دارد؟ تصریح کرد: شیرین ابوعاقله؛ شهید کلمة الحق است؛ شاهدی آشکار  برای نشان دادن و مفتضح کردن جرم های صهیونیسمِ استکباری است.

 

 

المرتضی تأکید کرد: ما به منهجی منتسب هستیم که معتقد است و بشارت می دهد به اینکه اگر ظالم در ظلم خود بی اباگرانه و آشکار و شدید هست بدان که حتماً و قطعاً نهایت و نابودی او نزدیک است.

 

 

وی در پایان گفت: شیرین ابوعاقله، از جمله شهدای مسیر آزادی و ان شاءالله برای از بین بردن کیان اسراییل و بازپس گیری سرزمین{ اشغالی} و از بین بردن طغیان است.

 

گفتگو از: طاهره بادامچی

کد خبر 1175661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha