استعداد پروری و کادر سازی در اولویت حوزه فرهنگ و هنر اصفهان است/تحول فرهنگی در اصفهان

آذربایجانی با اشاره به اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: استعداد پروری و کادر سازی در اولویت حوزه فرهنگ و هنر استان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «اصغر آذربایجانی« روز یکشنبه(25 اردیبهشت) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در محل کتابخانه مرکزی نصف جهان اظهارداشت: متناسب با رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست تیم سازی و محرومیت زدایی در حوزه فرهنگ و هنر را دنبال می کند.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان اصفهان افزود: استعداد پروری و کادر سازی در اولویت حوزه فرهنگ و هنر استان قرار می گیرد و این موضوع مهم به صورت جدی پیگیری و افراد اثرگذار در این حوزه سهم خود را ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: تربیت نیروی توانمند و متعهد در حوزه های مختلف برای ادامه مسیر فعالیت های فرهنگی و هنری جز اولویت های امروز کلیه عرصه ها است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد حاکمیتی وظیفه و ماموریت خود را در حمایت و هدایت این موضوع انجام می دهد.

آذربایجانی غفلت از این مقوله مهم را آسیبی برای حوزه فرهنگی و هنری دانست و تصریح کرد: مردمی سازی جریان های فرهنگی و هنری از اولویت ها و ماموریت های مهم این نهاد به شمار می رود و نباید از تربیت و نیروپروری غفلت کرد.

وی جوان گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان را مهم برشمرد و اذعان داشت: با چنین رویکرد بر توسعه و رونق حوزه فرهنگ و هنر می افزاید.

 

تحول فرهنگی در اصفهان

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با اشاره به ظرفیت فعال در حوزه فرهنگ و هنر این استان خاطرنشان کرد: ایجاد تحول فرهنگی بر اساس سند مشخص و با مشورت فرهیختگان این حوزه رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: ظرفیت فعال این حوزه برای مدیریت و هدایت برنامه های فرهنگی و هنری بکار گرفته شده و جشنواره و رویدادهای مهم فرهنگی و هنری ملی و بین المللی در کنار برنامه های استان تدوین می شود.

 

آذربایجانی حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر را برشمرد و اذعان داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه دوم این افراد خواهد بود و در شهرستان ها نیز باید چنین دیدگاه و وضعیتی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به دغدغه های زیرساختی و هنرمندان به صورت ویژه در دستگاه های اداری مورد توجه و مسئولان فرهنگ و ارشاد به آن بپردازند و برای رفع آن تلاش کنند.

کد خبر 1175677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha