عملیات استشهادی اخیر در فلسطین تمام دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت

سیدافقهی با بیان اینکه عملیات استشهادی اخیر در فلسطین تمام دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت، اظهار کرد: باتوجه‌به این شرایط، رژیم صهیونیستی در حال برگزاری یکی از بزرگ‌ترین مانورهای تاریخ شکل‌گیری خود از سال ۱۹۴۸ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید هادی سید افقهی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص فراخوانی رئیس‌دفتر سیاسی حماس برای تشکیل فرماندهی واحد میدانی در فلسطین با اشاره به اوج‌گیری اعتراضات و درگیری‌ها در مناطق مختلف فلسطین اشغالی گفت: این درگیری‌ها و اعتراضات هم در نوار غزه و هم در کرانه غربی، به‌ویژه اردوگاه جنین مشاهده می‌شود. همچنین فلسطینیان مقیم در مرزهای 1948 اقدام به اعتراض و مقابله با صهیونیست‌ها کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه عملیات استشهادی اخیر در فلسطین تمام دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت، اظهار کرد: باتوجه‌به این شرایط، رژیم صهیونیستی در حال برگزاری یکی از بزرگ‌ترین مانورهای تاریخ شکل‌گیری خود از سال 1948 است. احتمال می‌رود در پوشش این مانور یک حمله ناگهانی به غزه یا مناطق اشغالی 1948 برای قلع‌وقمع مردم قیام‌کننده صورت بگیرد. این شرایط سبب شده است اسماعیل هنیه تشکیل اتاق عملیاتی مشترک را پیشنهاد کرده است و این به دلیل احتمال خطر حمله صهیونیست‌ها است.

 

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به هماهنگی میان گروه‌های مقاومت در فلسطین گفت: در این شرایط بحرانی و تحولات شگفت‌انگیز اخیر، لازم است گروه‌های مقاومت فلسطین به یکدیگر نزدیک‌تر شوند. رئیس حماس از مجاهدین و مردم سرزمین‌های 1948 و کرانه غربی دعوت کرد حتی اگر اسلحه در اختیار ندارند، با چاقو و امثال آن از خودشان دفاع کنند و اجازه ندهند شهرک‌نشین‌ها به مردم فلسطینی حمله کنند. این موضع‌گیری سبب شد، رژیم صهیونیستی اعلام کرد رئیس حماس هدف بعدی او خواهد بود. منطقه و به‌ویژه داخل سرزمین‌های اشغالی، آبستن حوادث غیرمترقبه است.

کد خبر 1175718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha