واریز سود سهام عدالت جاماندگان سال ۹۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه/جزییات واریز کمک معیشتی فروردین برای متقاضیان تجدیدنظر تشریح شد

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۸۱۷,۰۰۰ ریال رسید، واریز سود سهام عدالت جاماندگان سال ۹۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه، جزییات واریز کمک معیشتی فروردین برای متقاضیان تجدیدنظر، حذف امضاهای طلایی با راه‌اندازی پنجره واحد خدمات برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۸۱۷,۰۰۰ ریال رسید

امروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۸۱۷,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۱۱.۹۸ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۴۴,۷۹۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۳۶,۴۳۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۸,۴۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۸,۵۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۷,۵۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت) قیمت هر دلار آمریکا به ۳۰۲,۸۰۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۱۸,۳۶۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۷۴,۸۸۰ ریال رسید.

 

واریز سود سهام عدالت جاماندگان سال ۹۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه

محمود حسنلو، مدیر فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفت وگویی درباره افرادی که سود سهام عدالت سال ۹۹ به حساب آنها واریز نشده، اظهار داشت: سود سهام عدالت برای بیش از دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت پرداخت نشده که علت اصلی آن عدم ارائه شماره شبای نامعتبر بود. درخواست ما از این دسته سهامداران این است که هرچه سریعتر اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه سجام کنند تا از این طریق امکان شناسایی آنها برای پرداخت سود فراهم شود. همچنین سهامداران می‌توانند از طریق مراجعه به سایت سهام عدالت شماره شبای خود را وارد یا ویرایش کنند.

 

مدیر فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به دلیل عدم واریز سود برای برخی مشمولان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر ممکن است حساب برخی مشمولان سهام عدالت بنا بر قوانینی که در بازار پول وجود دارد راکد یا مسدود شده باشد، تحت تاثیر چنین اتفاقی دیگر از سمت بانک‌ها امکان واریز وجه وجود ندارد. همچنین مساله دیگر مربوط  به حساب افراد در بانک هایی بود که با بانک سپه ادغام شدند و شماره جدید شبا برای آنها معرفی نشده است.

 

حسنلو با اشاره به اینکه سود مشمولان سهام عدالت محفوظ است و در بازه زمانی مختلف سعی بر شناسایی افراد و واریز سود آنها داریم، گفت:‌ نخستین زمان برای واریز سود سهام عدالت هفته آینده و در ۳۱ اردیبهشت ماه است. مشمولان سهام عدالت  تا ۳۰ اردیبهشت ماه می توانند مشخصات خود را در سایت ارسال کنند و سود آنها در ۳۱ اردیبهشت ماه واریز خواهد شد.

 

وی به واریز سود وراث سهام عدالت اشاره کرد و گفت: شماره حساب افرادی که فوت شده اند در سیستم بانکی مسدود شده و امکان واریز وجه وجود ندارد. تا پایان شهریور ماه سامانه‌ای با کمک قوه قضاییه پیاده‌سازی می‌شود و در نظر داریم که از طریق آن وراث را شناسایی کنیم. به محض شناسایی وراث، ضمن تقسیم سهام عدالت بین وراث، در فاز جداگانه‌ای سودهای انباشته شده را بین آنها تقسیم خواهیم کرد.

 

جزییات واریز کمک معیشتی فروردین برای متقاضیان تجدیدنظر تشریح شد

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره دستور رئیس جمهور در زمینه واریز یارانه به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدید نظر در دهک بندی فعلی هستند، گفت: پیرو دستور رئیس جمهور، همه افرادی که تا فروردین یارانه دریافت می‌کردند، اما به دلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آن‌ها حذف شده بود و آن‌ها درخواست بررسی مجدد داده بودند، آمار و کد ملی آن‌ها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به واریز یک ماه کمک معیشت برای این افراد اقدام خواهد کرد، گفت:‌ البته این مبلغ مسکوت خواهد ماند تا ظرف یک ماه که رئیس جمهور دستور دادند بررسی نهایی درباره وضعیت دهک این افراد انجام شود و کسانی که استحقاق آن‌ها تایید شود، به این معنی که مشمول ۹ دهک قرار گیرند، این مبلغ برای آن‌ها آزاد می‌شود و می‌توانند برداشت کنند.

 

عبدالملکی درباره زمان لازم برای بررسی شکایات مردم گفت: این کار الان در حال بررسی است و به دلیل این که ما بانک‌های اطلاعاتی متعددی داریم که وضعیت اقتصادی این خانواده‌ها باید در همه این بانک‌ها باید مجددا مورد برسی قرار گیرد و به طور طبیعی فرصتی برای انجام این کار مورد نیاز است و به همین جهت آقای رئیس جمهور از ما خواستند که ظرف یک ماه این بررسی‌ها انجام شود.

 


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در جریان این بررسی، تعاملی با سرپرستان خانواده‌هایی که تقاضای تجدید نظر داده اند صورت خواهد گرفت و ظرف چند روز آینده پیامکی برای آن‌ها ارسال و خواسته می‌شود که مجددا به سایت مراجعه کنند و نسبت به هر کدام از بند‌ها که اعتراض داشتند، مشخصا در آنجا ثبت کنند و این فرآیندرفت و برگشتی و تعامل بین همکاران ماو سامانه با افرادی که درخواست تجدید نظر داده اند، در نهایت جمع بندی خواهد شد که عضو ۹ دهک هستند و یا نیستند، گفت: در صورتی که عضو ۹ دهک تشخیص داده شوند، ظرف همین یک ماه اجازه برداشت مبلغ واریز شده را خواهند داشت.

 

حذف امضاهای طلایی با راه‌اندازی «پنجره واحد خدمات دولت هوشمند»

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: در هفته ارتباطات و در آستانه روز جهانی ارتباطات هستیم. روزی که فصل مشترک حوزه رسانه و حوزه ارتباطات است. از همین جا این هفته را به همه اهالی رسانه و همچنین همکاران خودم در حوزه ارتباطات تبریک می‌گویم و از تلاش‌های پیدا و پنهان آنها قدردانی می‌کنم.



وی افزود: روز گذشته به همین مناسبت در جمع اعضای شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات و تعدادی خبرنگاران حضور یافتم تا با آنها گپ و گفت صمیمانه‌ای داشته باشم. برای‌شان گفتم که وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم برنامه‌های بزرگی پیش رو دارد که تحقق آنها بدون حضور و همراهی اهالی روابط‌عمومی و رسانه ممکن نیست.



وزیر ارتباطات تاکید کرد: درباره ماموریت‌های مهم وزارت ارتباطات در این دوره هم گفت‌وگو کردیم. ماموریت مهم ما در این دوره توسعه فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات جدید و به تبع آن افزایش کیفیت زندگی مردم است.

 

زارع‌پور خاطرنشان کرد: بدیهی است که اقدامات بزرگ نیاز به تبیین مضاعف دارد و اصحاب رسانه و اهالی روابط‌عمومی باید دستاوردهای کشور را به روشنی برای مردم تبیین کنند تا نقطه ابهامی باقی نماند. البته این به معنای ندیدن مشکلات و ایرادها نیست، چرا که رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم در حکم چشم‌های بیدار و ناظر بر عملکرد دولت هستند و رسالت آنها نقد منصفانه و تذکر به موقع کاستی‌هاست.


وی گفت: به دوستان روابط‌عمومی و رسانه گفتم که اجرای شبکه ملی اطلاعات و طرح شبکه فیبرنوری تا درب منازل و محل کسب و کارها آرزوی چندین‌ساله و از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ارتباطات است که به سرعت پیش می‌رود.

 

زارع‌پور افزود: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند نیز در آستانه بهره‌برداری است و تاکنون ۱۰ دستگاه به آن متصل شده‌اند. در این پنجره احراز هویت اشخاص به صورت آنلاین و در کسری از دقیقه انجام می‌شود و نیاز به تکرار هویت مجدد در دفعات بعدی ندارد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه سال جاری، تمام دستگاه‌ها باید تا شهریورماه پنجره واحد خدمات خود را راه‌اندازی و حداقل یک سوم از خدمات خود را از این طریق و به صورت کاملا غیرحضوری و برخط ارائه کنند. پس این مسئله باید تبدیل به مطالبه عمومی شود و رسانه‌ها از دستگاه‌هایی که خدمات خود را در این پنجره ارائه نکردند مطالبه و پیگیری کنند.

 

اعلام شرایط ثبت نام متقاضیان در سامانه یکپارچه فروش خودرو

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۲ در نشانی sale.iranecar.com در دسترس قرار گرفت و از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد. در اطلاعیه ای در این سامانه شرایط ثبت نام از سوی سازمان حمایت  اعلام شده که به شرح زیر است:

انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام

کد ملی (هر کدملی یک خودرو)

سن (بالای ۱۸ سال)

برای کلیه طرح‌های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروساز‌ها (۴۸ ماهه) ملاک است.
تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح‌های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت
در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می‌گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.

دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو

عدم امکان صلح در قرارداد‌های فروش

صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا

غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.

توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.

درصورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت نماید.

از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می‌گیرد؛ متقاضی با علم به کلیه مسئولیت‌های مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام می‌کند.

 

 

 

کد خبر 1175752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha