برنامه های مسجد «عزیزیه» برای ارسال پیام صلح و دوستی در جامعه هند

مسجد عزیزیه در حیدرآباد هند برنامه هایی را برای ارسال پیام عشق و دوستی با دیگر مذاهب و فرهنگ ها و مقابله با نفرت ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thehindu»،مسجد عزیزیه در حیدرآباد هند با ارسال پیام هماهنگی و هارمونی با نفرت مقابله می کند.

این مسجد قصد دارد درها را به روی مردان و زنان از همه مذاiب باز کند تا وحدت را ترویج کند و باورهای غلط را از اذهان عمومی پاک کند.

بیش از 120 زن و مرد متعلق به مذاهب و گروه‌های سنی مختلف بعدازظهر در مسجد عزیزیه «مهدیپتنام» گرد هم آمدند تا درک درستی از مناسک کذهبی داشته باشند.

هدف از این برنامه تحکیم روابط بین جوامع و زدودن باورهای غلط مرتبط با مساجد است.

گروهی از داوطلبان  به افراد شرکت کننده در این مسجد کمک کردند تا با فضای معنوی این مکان آشنا شوند و چند اصل اساسی اسلام و مناسک اسلامی را به آنها توضیح دادند.

این برنامه توسط جماعت اسلامی و سازمان اسلامی دانشجویان هند (SIO) در بخش مرکزی حیدرآباد برگزار شد.

سید مختار احمد، رئیس بخش مرکزی سازمان اسلامی دانشجویان هند ، گفت که یکی از اهداف سازماندهی این برنامه، انتشار پیام واقعی اسلام و پر کردن شکاف بین جوامع بود.

وی در این باره گفت: ما می‌خواستیم مردم بدانند که در مساجد چه آیین هایی انجام می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد. ما می خواستیم روشن کنیم که مساجد تنها مکان عبادت نیستند و در آنها خدمات اجتماعی که در دسترس همه افراد باشد،ارائه می شود.

ایجاز محی الدین وسیم، متولی مسجد عزیزیه گفت که در میان جو نفرت کنونی، آنها می خواستند پیام صلح و عشق را برسانند.

 وی ضمن خطاب به بازدیدکنندگان پس از بازدید از مردم هندو که در مواقع سختی در کنار آنها ایستاده اند صحبت کرد و همچنین به اهمیت حجاب اشاره کرد.

محمد امتیاز حسین، مدیر مرکز اطلاعات اسلامی گفت که با شرکت در تمام جشنواره هایی که در هند برگزار می شود می توان به درک واقعی از ادیان دست یافت.

برگزارکنندگان اعلام کردند که در آینده برنامه های بیشتری از این دست برگزار خواهد شد.

کد خبر 1175816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha