انقلاب اسلامی به ملت ایران آبرو و عزت داد/ امام خمینی (ره) مساجد را احیا کرد

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه وضعیت مساجد در دوران‌ پهلوی، تاسف بار بود، توضیح داد که کلید مساجد در دست ساواک و ژاندارم‌ها بود و حتی آنان به سخنرانان و علما می گفتند چه بگویند یا نگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «احمدرضا احمدی» امروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت) در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام الهی ۱۵ خرداد اظهار کرد: صیانت از انقلاب اسلامی، امانت سنگینی است که از سوی شهدا به ما واگذار شده است؛ انقلابی که قرار است مقدمه ای برای انقلاب و حکومت امام عصر (عج) باشد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی، کاری بزرگ در تاریخ ایران و جهان اسلام بعد از دوران ائمه اطهار (ع) تا کنون است، گفت: با اینکه اغلب مردم این کشور مسلمان بودند اما قرآن، اسلام، مسجد، روحانیت و غیره همه و همه در نهایت انزوا قرار داشتند.

 

وی افزود: خفت و خواری در همه شئون جامعه و به صورت اولی درباره زن حاکم بود و نگاه به زن در حد یک موجود مونث و در اوج خفت و ذلت بود. در دوران پهلوی اما فرقی نمی کرد مرد و زن همه در نهایت خفت و خواری بودند.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه وضعیت مساجد در دوران‌ پهلوی، تاسف بار بود، توضیح داد که کلید مساجد در دست ساواک و ژاندارم‌ها بود و حتی آنان به سخنرانان و علما می گفتند چه بگویند یا نگویند. مساجد ما شبیه قهوه خانه ها شده بود اما انقلاب اسلامی به ملت ایران، اسلام، روحانیت، مساجد و ... عزت و آبرو داد.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بساط مارکسیست ها و کمونیست ها را شخم زد. امروز بیش از هر زمان دیگری به راه و تفکر امام راحل نیاز داریم. امام خمینی (ره) خود فرصتی  برای انقلاب فرهنگی، مقاومت، استقامت و مردم سالاری دینی است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مبنای تفکر امام راحل، وحیانی است که در همه بحران‌ها و بزنگاه ها، مبنای این تفکر و اثرات آن مشخص می شود. تاکید بر جمهوریت در کنار اسلامیت نظام در گفتار امام خمینی (ره) بیش از هر فرد دیگری بروز و ظهور داشت.

 

وی ادامه داد: امروز نیاز داریم به تفکر امام (ره) نه به صورت شعاری بلکه به صورت عملی رجوع کنیم. جامعه بیش از هر زمان دیگری به تفکر امام خمینی (ره) نیاز دارد و جبهه مقابل نیز تلاش می کند تا جامعه را از تفکر امام خالی کند که اگر این تفکر کنار برود این انقلاب و نظام نیز ماندنی نخواهد بود.

 

کد خبر 1175846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha