مجلس و دولت در مدیریت ارز ۴۲۰۰ متفق القول هستند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت در بحث مدیریت ارز ۴۲۰۰ متفق القول بودند، گفت: ما در مجلس بایستی کمک کنیم که این طرح به سرانجام برسد.

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح اصلاح قیمت ها گفت: بحث مدیریت ارز بحثی بود که اکثریت دولت و مجلس و نخبگان بر روی آن متفق القول بوند، حال مقدم و موخر بودن یا نوع اجرای آن بر اساس سلیقه ای بود که دولت داشت.

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در مجلس بایستی کمک کنیم که این طرح به سرانجام برسد. واقعیت این است که ما نمی توانستیم این وضعیت را به دلیل مسایل بین المللی و هم مسایل داخلی ادامه دهیم و باید این روند تغییر پیدا می کرد.

 

وی ادامه داد: ما پول را در ابتدای زنجیره به مردم می دادیم و تا آخر زنجیره می رسید چیزی برای مردم نمی ماند البته باید توجه داشت که ما باید تاب آوری اجتماعی را نیز لحاظ کنیم و بدانیم که مردم الان تاب آوری اجرای این طرح به این شکل را دارند یا نه؟

 

اسماعیلی تاکید کرد: ما معتقدیم هم از طرف دولت و هم مجلس در بحث اقناع مردم کم کاری شد و باید در ابتدا مردم اقناع شوند و اگر به این نتیجه برسند که دولت برای رفاه این کار را می کنند، قطعا همکاری می کنند.

 

وی در مورد سامانه وزارت رفاه برای شناسایی جا مانده های پرداخت یارانه گفت: در حال حاضر کمیسیون اجتماعی مسئولیت پیگیری این مسئله را به عهده دارد. چهارشنبه هفته گذشته نامه نگاری خود با وزارت رفاه را انجام دادیم و نماینده تام الاختیارمان را نیز معرفی کردیم که جلسات مشترک داشته باشند و قطعا مصداقی مسئله را بررسی می کنیم و در مورد تغییر شاخص ها نیز بررسی هایمان کامل اعلام می شود.

 

 

کد خبر 1175964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha