جهاد فرهنگی نیازمند حضور فعال جوانان است

حجت الاسلام مهدوی با بیا ن اینکه امروز در عرصه جنگ نرم قرار داریم اظهار داشت: یکی از موارد مهم مورد تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به جوان‌ها بود زیرا حضور جوانان به ویژه در عرصه‌های جهاد فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت‌الاسلام « سعید مهدوی» امروز (دوشنبه ، ۲۶ اردیبهشت) در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی در سالن اجتماعات این اداره، گفت: یکی از دلایلی شرک خفی کم‌توجهی به ربوبیت الهی است به این معنا که همه کارها، اعمال و انگیزه‌های باید مطابق قانون خداوندی باشد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان تصریح کرد: صدق یعنی هر عمل و انگیزه مطابق قاعده و قانون الهی انجام شود، زندگی باید بر مبنای صدق سخت باشد در غیر این صورت شرک، حسادت، جاه‌طلبی و قومیت‌گرایی ایجاد نمی شود.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه امروز در عرصه جنگ نرم قرار داریم اظهار داشت: یکی از موارد مهم مورد تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به جوان‌ها بود زیرا حضور جوانان به ویژه در عرصه‌های جهاد فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی فعالیت فرهنگی را کاری سخت و باظرافت دارد و دیر بازده دانست و گفت: ساماندهی امور حق آسان نیست و برخلاف تمایلات مادی و انسان است لذا برای رفع مشکلات فرهنگی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.


*دشمن در عرصه تبلیغ و اثرگذاری فرهنگی حضور فعال دارد

حجت‌الاسلام « سید عبدالجواد شمس الدین »با بیان اینکه دشمن در عرصه تبلیغ و اثرگذاری فرهنگی حضور فعال دارد گفت: هرکس در عرصه تبلیغ و فعالیت فرهنگی شیوه بهتر و جذاب‌تری داشته باشد موفق‌تر خواهد بود.

 

امام جمعه انزلی با بیان اینکه در تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی به معاضدت و همکاری همگانی نیاز داریم افزود: برنامه‌ها در این زمینه باید به صورت مستمر، مکمل و غیرمقطعی باشد تا اثر آن از بین نرود.

 

وی با انتقاد از فعالیت برخی مجموعه‌هایی که در بخش وظیفه تبلیغ دین فعالند، تصریح کرد: بحث ما یک مجموعه، یک شخص و یا یک دستگاه نیست بلکه فعالیت در این زمینه باید مستمر و به هم پیوسته باشد.

 

شمس الدین با بیان اینکه دشمن در عرصه تبلیغ و اثرگذاری فرهنگی حضور فعال دارد گفت: هرکس در عرصه تبلیغ و فعالیت فرهنگی شیوه بهتر و جذاب‌تری داشته باشد موفق تر خواهد بود.

 

شمس الدین با اشاره بر اینکه در برنامه‌های فرهنگی نباید به دنبال مقصر باشیم، تاکید کرد : در دولت جدید باید شاهد تحولات اساسی در همه حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه فرهنگ باشیم و همه مسئول اند و به اندازه توان خود پای کار باشند.

 

وی شناخت زمان، طرح و برنامه را مشکلاتی عنوان کرد که باید در این دولت رفع شود و اظهار داشت: یکی از معیارهای تحول در مدیریت کشور می بایست با این شاخص‌ها مشخص شود.


شمس الدین بر اهمیت پیوست فرهنگی در فعالیت‌های جهادی تاکید کرد و افزود: در فعالیت‌های جهادی و فرهنگی باید اثرگذاری عمق آن مورد توجه باشد. باید با برنامه‌ریزی و همه‌جانبه‌نگری بتوانیم اثرگذار باشیم. موفقیت هر مسئول خصوصاً در امر تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند معاضدت همگانی است.


در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام «عباس صباحی» تقدیر شده و حجت‌الاسلام «موسی علیپور» به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی معرفی شد.

کد خبر 1175976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha