نسبت شعر حافظ با نیازهای امروز محور یادروز حافظ در سال جاری است

حسن لی گفت: «نسبت شعر حافظ با نیازهای امروز»، موضوع علمی یاد روز حافظ در سال ۱۴۰۱ است و پژوهشگران نیمه‌ شهریور ۱۴۰۱ برای ارسال مقالات خود به مرکز حافظ شناسی فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس حسن لی»، امروز (دوشنبه 26 اردیبهشت) در مراسم بیست ‌و ششمین سال تاسیس مرکز حافظ ‌شناسی گفت: «نسبت شعر حافظ با نیازهای امروز»، موضوع علمی یاد روز حافظ در سال 1401 است.

مدیر مرکز حافظ ‌شناسی افزود: مرکز حافظ‌ شناسی هر سال یک  موضوع علمی برای برگزای  یادروز حافظ در نظر می گیرد و امسال نیازهای امروز را در این خصوص با شعر حافظ به عنوان این موضوع علمی برگزیده شده است.

وی اضافه کرد: به پژوهشگران، حافظ‌ پژوهان و علاقمندان برای توجه و تمرکز بر این موضوع از هم اکنون اعلام فراخوان می دهیم و باید به در حوزه شعر حافظ به این نکته توجه کنیم که زندگی در جامعه‌ چندین سده پیش با زندگی امروز ما بسیار متفاوت بوده و دنیای گذشتگان، ویژگی‌ های خود را داشته و ادبیات مخصوص خود را می‌ طلبید.

حسن لی تاکید کرد: ساختارها، بافتارها و رفتارهای اجتماعی گذشته، امروزه  دگرگون شده اند و شتاب در پیشرفت فناوری ارتباطات و گسترش شهرنشینی و وسایل ارتباط جمعی، میان نسل ‌ها تفاوت بیشتری ایجاد می کند و «شعر حافظ و نیاز امروز» در همین حوزه به عنوان عنوان روز بزرگداشت حافظ برگزیده شده است تا ببینیم که شعر حافظ در زندگی امروز چه کارایی می تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر شعر حافظ امروز هنوز بر زبان ها جاری است نشانه این کارایی در زندگی امروز است و از پژوهشگران برای ارائه سخنان خود در حوزه «شعر حافظ و نیاز امروز» از هم اکنون دعوت به عمل می آوریم.

حسن لی اعلام کرد: هنرمندان، اندیشه‌ وران، حافظ‌ پژوهان و پژوهشگران فرصت دارند تا مطالب خود در این موضوع را حداکثر تا نیمه‌ شهریور ۱۴۰۱ در قالب مقاله به ‌نشانی الکترونیکی مرکز حافظ‌شناسی hafezstudies@gmail.com ارسال کنند.

کد خبر 1175989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha