شوراها نقش مهمي در اميد دادن به مردم دارند

نوبخت با بیان اینکه اساس کار دولت تزریق امید است و شوراها نقش مهمي در اميد دادن به مردم دارند، گفت: امروز صدای دشمنان انقلاب اسلامی و کسانی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی سوء استفاده میکردند به گوش میرسد چون نمیخواهند تحول ایجاد شده و امیدآفرینی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمدعلی نوبخت» امروز(۲۶اردیبهشت)در همایش تجلیل از شوراها و تبیین طرح تحول اقتصادی در بخش رودپی جنوبی، اظهار کرد: شورا به‌معنای انجمنی برای رایزنی و پیگیری مسائل مشکلات بوده که حدفاصل بین مردم و دولت هستند، شوراها روح جامعه هستند و رابطه بین کالبد و روح را در قالب یک ملت ایجاد می‌کند.

 

فرماندار ساری با بیان اینکه شورا یک اصل عقلی است، تصریح کرد: در طول ۱۲۰ روزی که به‌عنوان فرماندار در ساری حضور دارم به‌خوبی واقف به نقش مهم و ویژه شوراهای بخش‌ها و روستاها هستم، یک شورا میتواند بخش را تبدیل به مکانی پر از آرامش و رفاه کند تا به پویایی دست پیدا کند.

 

وی عنوان کرد: شوراها باید بر مبانی قانونی و حقوقی اشرافیت داشته باشند تا روستاها یا بخش مشکلات کمتری داشته باشند به نوعی باید شاهد تحقق رفتار شورایی باشیم، ارتباط بین شوراها و بدنه دولت نیز بسیار مهم است.

 

نوبخت با تاکید بر لزوم توجه به نگاه صلح‌گرایانه، خاطرنشان کرد: فراهم کردن بسته های فرهنگی از نظام سیاسی نیاز به بستری مناسب دارد ما در آستانه ایام سوم خرداد چهلمین سالگرد پیروزی خرمشهر قرار داریم جا دارد فرهنگ همبستگی، شجاعت، عقلانیت و درایت رزمندگان آن دوران ترویج شود، امروز در شرایط کشور اگر همه هماهنگ باشند مسئولان در کنار هم تصمیم درست و دقیقی بگیرند از این گردنه عبور خواهیم کرد.

 

وی بر جمعی اندیشیدن تاکید کرد و گفت: این مهم ما را به سوی از مردم، با مردم و برای مردم می‌برد، در نظام اسلامی تجملات برای مدیران ممنوع است، ما در طول سالیان گذشته شاهد برخی سیاست‌های غلطی بودیم که مدیران را درگیر خودشیفتگی می‌کرد که صحیح نبود، لحاظ کردن ذائقه مردم در تصمیمات مدیران شکاف بین دولت و ملت را از بین خواهد برد.

 

نوبخت با بیان اینکه اساس کار دولت سیزدهم تزریق امید است، اذعان کرد: امروز صدای دشمنان انقلاب اسلامی و کسانی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی سوء استفاده میکردند به گوش میرسد چون نمیخواهند تحول ایجاد شده و امیدآفرینی صورت بگیرد.

 

فرماندار ساری نقش شوراها را در ایجاد امید مهم دانست و گفت: شورا رقیب مدیران و مسئولان دولتی نیست روش شورایی یک مشارکت مردمی در میان حاکمیت است، شوراها باید در کنار همکاران دولتی فعالیت کنند و تصمیمات و مطالبات مردم را به گوش دولت و حوزه‌های اجرایی برسانند.

 

وی یادآور شد: نظام فعلی انقلاب اسلامی در شرایط تورم برای شفاف سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها و هدفمند کردن اقتصادی نیاز به جراحی اقتصادی داشت، ما در ساری یک قرارگاه را شکل دادیم و در حال کنترل حوزه بازار هستیم در این راه هیچ تعارفی با اخلالگران حوزه اقتصادی نداریم در کنار محبتی که نظام به مردم دارد محکم و قاطع هستیم.

 

نوبخت با بیان اینکه شوراها میتوانند نقش اساسی در تبیین و ترویج جراحی اقتصادی داشته باشند، اذعان کرد: برای حرکت به سمت شرایط مطلوب با تعامل و وحدت به سرمنزل مقصود خواهیم رسید البته باید مراقب باشیم که دشمنان زیرکانه در حال نابود کردن فرزندان انقلاب هستند ما باید خرمشهر و شهدا را الگو قرار دهیم و مطمئن باشیم که نسل خلاق و جوان شرایط خوبی را در گام دوم انقلاب رقم می‌زنند، وحدت، همبستگی و شجاعت میتواند گردنه‌ای باشد که ما را به سلامت از این شرایط عبور دهد.

کد خبر 1175997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha