آدرس دهی اشتباه عامل ۳۸ درصد برگشتی مرسولات پستی در فارس است

آزادی گفت: آدرس دهی اشتباه عامل ۳۸ درصد برگشتی مرسولات پستی در فارس است و نصب پلاک آبی دو یا سه رقمی توسط شهرداری بر در خانه ها به کاهش این آمار کمک موثری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی آزادی»، امروز (دوشنبه 26 اردیبهشت) در نشست خبری «مدیران پاسخگو» که به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، گفت: آمار سال گذشته ترافیک مرسولات پستی اداره کل پست استان فارس برابر با ۱۷ میلیون و ۷۲۴ هزار مرسوله بوده است و آمار ترافیک روزانه مرسولات تقریبا ۶۰ هزار مرسوله وارده و صادره است.

مدیرکل پست استان فارس با تاکید بر دشواری رسیدگی به مرسولات پستی در استان افزود: شیوع کرونا موجب شد تا تحولات فراوانی در حوزه مرسولات پستی باشیم و حجم مرسولات در این ایام افزایش یافت و موجب افزودن 50 دستگاه وانت بار به اداره کل پست استان شد.

وی اضافه کرد: یک میلیون و ۲۶۶ مرسوله در سال 98 به استان وارد شد که این رقم در سال 99 به سه میلیون و یکصد هزار و در سال ۱۴۰۰ به سه میلیون و ۷۰۰ هزار مرسوله افزایش یافت.

آزادی با اشاره به مرسولات صادره استان فارس نیز اعلام کرد: این مرسولات نیز در سال ۹۸ معادل ۹۳۶ هزار مرسوله بود که در سال ۹۹ یک میلیون و ۶۸۵ مرسوله و در سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیون و ۳۸۰ مرسوله افزایش یافت.

وی ادامه داد: فارس از پنج استان مجهز به سیستم سورتینگ هوشمند است که برای بیش از ۹۰ درصد مرسولات استان استفاده می شود و افزایش سرعت و دقت تجزیه مبادلات و کاهش آسیب‌ دیدگی مرسولات را در پی داشته است.

‌آزادی اضافه کرد: یک دستگاه تجزیه هوشمند نیز روز گذشته با همکاری یک استارتاپ استانی مورد بومی ‌سازی قرار گرفته که ماموریت های ویژه در حوزه خدمات پست به انجام می رسد و فرصت پیوند صنعت و دانشگاه است و سعی بر ارتقای آن و ارسال دستگاه به سایر نقاط کشور به عنوان برند شیراز را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به دلیل اصلی برگشت مرسولات پستی در استان گفت: آدرس دهی اشتباه عامل ۳۸ درصد برگشتی مرسولات پستی در فارس است و نصب پلاک آبی دو یا سه رقمی توسط شهرداری بر در خانه ها به کاهش این آمار کمک موثری می کند زیرا کدپستی به تنهایی برای یافتن ادرس کافی نیست و به این پلاک ها نیز نیاز داریم.

آزادی افزود: ۹۵۰ نقطه تماس در حوزه پست در استان داریم و دستگاه اشعه ایکس از حدود یک سال گذشته در وردی تجزیه مبادلات پست برای کنترل مرسولات جمع آوری شده از دفاتر پست مستقر شده است که در جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق نقش موثری دارد.

مدیرکل پست استان فارس تاکید کرد: در بحث خریدهای آنلاین به سمت استفاده از تجهیزات هوشمند رفته ایم و خط ریلی نیز به این کار اختصاص یافته است و در توزیع مرغ در سال گذشته با تعامل با جهاد کشاورزی و سازمان صمت استان نیز اداره کل پست اقدامات خوبی را انجام داد.

«عبدالعلی کریمی»، معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: حوزه پست از حوزه‌ های ضروری است و اداره کل پست استان فارس برای خدمات ‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم باید برنامه ‌ریزی و هدف‌ گذاری به روز داشته باشد.

کد خبر 1175998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha