رونق توسعه تجارت و صادرات با افزایش تعاملات بین دو کشور چین و ایران

بسطامی با اشاره به رونق توسعه تجارت و صادرات با افزایش تعاملات بین دو کشور چین و ایران، گفت: تعاملات بین دو کشور ایران و چین بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست هم‌اندیشی رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، عصر روز یکشنبه(۲۵ اردیبهشت) با حضور وزیر امور خارجه و مشارکت معاونین اقتصادی و کنسولی و نیز مسئولین ارشد وزارت امور خارجه در محل این وزارت برگزار شد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری این نشست با حضور گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، چین و پاکستان، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص قرارداد 25 ساله تجاری ایران و چین و آخرین اقدامات و برنامه‌های برجام، بحث و تبادل نظر شد.

 

« علی اکبر بسطامی» به کریدور چین به ایران از راه ریلی در بخش صادرات و ترانزیت کالا و نحوه صادرات و واردات کالا از طریق دریا اشاره کرد و گفت: از کلیه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مبتنی بر طرح آمایش منطقه ای با توجه به اینکه هر استانی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در جهت صادرات کالا چه در بخش‌های معدنی و چه در بخش‌های صادرات غیرنفتی و صادرات نفتی برخوردار است، می توان استفاده کرد.

 

وی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد که در آینده گروه دوستی ایران و کشور چین تعاملات بیشتری  داشته و در زمینه ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی نشست هایی با حضور اعضاء برگزار شود.

 

 نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با توجه به تلاش مساعد و پیگیری امور خارجه کشور در این خصوص، گفت: وزارت امور خارجه قول دادند که در خصوص تعاملات  بیشتر و هر چه بهتر، بحث صادرات و واردات  بین دو کشور ایران و چین در سطح تعاملات بسیار بالای بین المللی رایزنی ها و همکاری های دوجانبه تجاری و بین المللی تداوم یافته و تحقق پذیر باشند.

 

گفتنی است در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استماع نظرات نمایندگان، روابط تهران و پکن را راهبردی خواند و با تأکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در چارچوب گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، به تشریح آخرین وضعیت روابط تهران و پکن و رویکرد کشورمان در اجرای نقشه راه روابط با چین پرداخت.

کد خبر 1176006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha