تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به ۴۰ درصد گلستانی‌ها/ ۱۱۹‌ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند

گلفیروزی با تاکید بر اهمیت و ضرورت تزریق نوبت سوم واکسن کرونا گفت: تا کنون حدود ۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در استان گلستان دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: تا کنون حدود ۹۴ درصد جمعیت واجد شرایط در استان گلستان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و دز دوم نیز به ۸۴.۴ درصد این جمعیت تزریق شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان گفت: تزریق نوبت سوم کرونا برای سلامت عمومی جامعه ضروری است و بررسی ها هم‌ نشان داده کسانی که واکسیناسیون خود را کامل‌ کرده اند احتمال ابتلا و بستری کمتری نسبت به سایرین دارند.

 

وی افزود: با احتساب جمعیت بالا ۱۸ سال در استان به رغم همه توصیه ها و هشدارها فقط ۴۰ درصد واجدین شرایط دز سوم‌ واکسن کرونا را دریافت کردند که لازم است سایر افراد هرچه سریعتر برای تزریق نوبت سوم اقدام کنند.

 

گلفیروزی گفت: در حال حاضر ۱۱۹ بیمار در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۳۲ بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان های استان تحت مراقبت های ویژه هستند و حال ۱۵ بیماری هم که به ونتیلاتور متصل هستند وخیم است.

 

وی درخصوص آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرهای استان بیان کرد: براساس اطلاعات وزارت بهداشت شهر‌ستان های گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، آزادشهر، آق قلا، رامیان و گمیشان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و کردکوی، بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، مراوه تپه و کلاله در وضعیت زرد هستند.

 

کد خبر 1176022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha