خواهرخواندگی  لنگرود و سیرجان در آیین نکوداشت حاج علی حاج صادقی

شهرستان لنگرود و سیرجان در آیین نکوداشت حاج علی حاج صادقی خواهر خوانده شدند و این امر می تواند بسترهای لازم را برای ایجاد تغییر و تحول در حوزه های مختلف، زیرساخت ها و اقتصاد فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « پرویز محمد نژاد » در آیین بزرگداشت حاج علی حاج صادقی که عصر امروز ( دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت) در دانشکده پیراپزشکی این شهرستان برگزار شد،  گفت: هم افزایی به عنوان فرهنگ پیش رو  باید در نظر گرفته شود تا از مزیت ها نهایت استفاده شود.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ارزش گذاری به ارزش ها را در پیشرفت جامعه موثر دانست و افزود: یکی از حلقه های مفقوده در کشور ما این است که شاخص های ارزش گذاری شناخته نشده است هر چقدر به ارزش ها بیشتر ارزش گذاشته شود بزرگ و بزرگ تر خواهد شد و در مقابل ارزش گذاری ناهنجاری و بدرفتاری ها، آن را بزرگ تر خواهد کرد.

 

محمد نژاد با بیان اینکه امروز سیره عملی در سیرجان توسط حاج صادقی دیده شده و یک الگو در حوزه عملگرایی است، تصریح کرد: یکی از معادلات و قراردادهای که بین لنگرود و سیرجان تحت عنوان خواهر خواندگی منعقد شده می تواند بسترهای لازم را برای ایجاد تغییر و تحول در حوزه های مختلف،  زیرساخت ها و اقتصاد فراهم کند.

 

وی ادامه داد:  امروز ۴۰ درصد سنگ آهن کل کشور از سیر جان استخراج میشه و محرومیت در سیرجان سال هاست به همت بزرگان این شهرستان برطرف شده است‌.

 

« محمد حسن پور» نیز  در این مراسم با بیان اینکه امسال صدمین سال انجمن آثار و مفاخر ملی ایران است، گفت:  این انجمن از سال ۶۹ به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران نام گذاری شد که رئیس این انجمن رئیس جمهور و دبیری آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارد.


نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لنگرود در سال ۹۸ برای اولین بار شروع به کار کرد تصریح کرد: در این انجمن ۲۰۰ نفر از مفاخر و مشاهیر شهرستان شناسایی و شناسنامه فعالیت و آثار آنها جمع آوری شد و پرتره ۶۲ نفر از آنها کشیده و سردیس شش نفر نیز توسط شهرداری و  شورای اسلامی لنگرود نصب شد.

 


وی با اشاره به اینکه حاج صادقی لنگرودی در سیرجان حدود ۴۰ سال زحمت کشید، افزود: هر کس جان انسانی را نجات دهد مثل این است که جان همه مردم را نجات داده است و پزشک تعهد اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و انسانی به جامعه دارد و در  کنار تخصص و علم خود کار پزشک کار فرهنگی، اجتماعی و انسانی است.


حسن‌ پور با بیان اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با هدف الگوسازی برای نسل های آینده و شناسایی مفاخر و معرفی زندگینامه بزرگان شروع به فعالیت کرد، خاطرنشان کرد: فعالیت این مجموعه مردم نهاد و خودجوش است و نیاز به حمایت دارد و استدعا دارم مسئولان کار انجمن مفاخر را به رسمیت بشناسند و درمانگاه و بیمارستانی به نام دکتر صادقی در استان نام گذاری شود.

 

 

 « محمد بندری » با بیان اینکه  انجمن آثار و مفاخر شهرستان لنگرود در صدد شناسایی مفاخر شهرستان، تبادل اطلاعات و تجربیات، خلق ایده های نو هنری و فرهنگی است، گفت: برگزاری کنگره های تخصصی با هدف پاسداشت و بزرگداشت فرهیختگان و چهره های نام آشنای عرصه فرهنگ و هنر و ادب شهرستان از مهم ترین اولویت های این انجمن است.


رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لنگرود تصریح کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لنگرود هر سال یک مفاخر را به نحو شایسته به مردم معرفی می کند.

 

بندری تصریح کرد: بزرگداشت علامه جعفری لنگرودی از اساتید بزرگ حقوق ایران اولین برنامه انجمن بود و اینبار نیز بزرگداشت حاج علی حاج صادقی، بزرگ مرد سلامت ایران با حضور معاون وزیر بهداشت و  مسئولان استانی برگزار شد.

کد خبر 1176031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha