دومین نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک کردستان در سنندج گشایش یافت

دومین نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک کردستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان در سنندج آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، افتتاحیه دومین نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک کردستان عصر دوشنبه 26 اردیبهشت با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمع دیگری از مسوولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار شد.

 

علاوه بر جمع زیادی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران استانی در این مراسم، محمد احمد رشید و فاضل نوری غریب از اعضای اتاق بازرگانی سلیمانیه اقلیم کردستان عراق هم حضور داشتند.

 

این نمایشگاه در تاریخی برپا شده که مصادف است با سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال 1388 به کردستان؛ به همین دلیل عنوان نمایشگاه گولان را هم برآن نهادند.

 

برگزاری نمایشگاه اقدام عملی در راستای حمایت از تولید است

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: بیش از چهل سال است که مسوولان سخنرانی می‌کنند و وعده وعید می دهند حال  زمان آن فرا رسیده که مدیران ما وارد عمل شوند.

 

عبدالله رشیدی‌پور برپایی چنین نمایشگاه های را اقدام عملی و ارزشمندی در راستای حمایت از تولید داخلی خواند و اضافه کرد: امسال به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده است و همه مدیران باید در راستای تحقق آن تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هر سال برای رفع مشکلات مردم به ویژه اشتغال جوانان اقداماتی از سوی دولت‌ها انجام شده است، افزود: از آنجا که هنوز هم مردم ما با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند مسوولان باید با جدیت بیشتری به رفع این معضل بپردازند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان برحذف بروکراسی اداری و کاغذبازی در مسیر تولید و سرمایه گذاری استان تاکید کرد و گفت: وجود منطقه آزاد بانه-مریوان و منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک های صنعتی بهترین بستر را برای سرمایه گذاری در استان فراهم کرده است لذا جذب سرمایه گذار باید در اولویت مسئولان باشد.

 

رشیدی پور یادآور شد: در استانداری کردستان آمادگی کامل برای بررسی و برطرف کردن موانع پیش روی تولید و سرمایه گذاری در استان را دارد.

 

حرکت در مسیر تولید دانش بنیان منجر به بهبود اوضاع تولید می‌شود

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر توجه به حوزه تولید تاکید کردند چراکه این مهم را محور توسعه و رشد اقتصادی و خودکفایی کشور می دانند.

 

بختیار خلیقی اضافه کرد: از آنجا که پایه و اساس تولید دانش بنیان؛ علم و دانش روز است بی‌شک حرکت در این مسیر منجر به افزایش تولید و درنتیجه رشد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه مجوز برپایی نمایشگاه از طریق کارگروه توسعه صادرات استان صادر می شود، گفت: برای سال جاری 15 عنوان نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی استان به ثبت رسیده است که از امروز شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه هستیم.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی در گروه کالایی صنایع غذایی، الکترونیکی، طب سنتی، ادوات کشاورزی، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و واحدهای دانش بنیان حضور دارند.

 

 

نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هم در این مراسم ضمن تشکر از زحمات مجموعه شرکت شهرک های صنعتی استان در برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: رونق تولید یکی از راه های نجات بخش  کشور از مشکلات و تنگناهای اقتصادی است و این نمایشگاه هم عامل موثری در راستای تقویت بخش تولیدصنعتی به شمار می‌رود.

 

سیدکمال حسینی اضافه کرد: حرکت به سمت تولید صادرات محور از دیگر عوامل تاثیرگذار در بهبود شرایط اقتصادی است که همه استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی هم چون کردستان می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

 

وی حضور در بازارهای خارجی را مستلزم داشتن توان رقابت پذیری خواند و گفت: موفقیت در صادرات و کسب بازارهای بین‌المللی هم نیازمند ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی است که تولیدکنندگان این مهم را باید در اولویت خود قرار دهند.

 

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار داشت: مردم در سطح شهرها و روستاها با حمایت از تولید داخلی و استفاده از آن می توانند زمینه افزایش تولید و همچنین صادرات آنرا فراهم کنند.

 

 

حسینی تاکید کرد: یکی از رسالت های دولتمردان و اهالی رسانه در شرایط کنونی باید نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از تولید باشد. 

 

51 واحد تولیدی در کردستان نامزد دانش بنیان شدن هستند

 

رییس پارک علم و فناوری کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید به سمت تولیدات دانش بنیان حرکت کنیم.

 

حامدقادرزاده اضافه کرد: با بهره مندی از علم و دانش می توان از حداقل ها، حداکثرها را ساخت لذا با آگاهی از این مهم و توجه و عملی کردن آن زمینه توسعه در همه بخش‌ها فراهم خواهد شد.

 

وی با اعلام اینکه 120 واحد فناور در مجموعه پارک علم وفناوری استان فعالیت می کند، گفت: از این تعداد 26 واحد در مرحله پارکی، 78 واحد در مرحله رشد و 14 واحد هم در مرحله پیش رشد قرار دارد.

 

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه 51 واحد در استان نامزد دانش بنیان شدن هستند، ادامه داد: امیدواریم در سالی که به نام دانش بنیان نامگذاری شده شاهد افزایش تعداد واحدهای موجود در این حوزه باشیم.

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه هم در این مراسم از همه افرادی که در حوزه توید و اشتغال استان فعالیت می کنند قدردانی کرد و اظهار داشت:  کردستان، استانی نخبه خیز و دارای جوانانی با انگیزه و توانمند است که می طلبد مسوولان از این ظرفیت به نحو احسن بهره مند شوند.

 

ماموستا هاشم نوری اضافه کرد: این استان دارای منابع ارزشمندی است که باید با بهره برداری صحیح از خام فروشی آنها جلوگیری شود تا اینگونه زمینه تولید و اشتغال جوانان بوجود آید.

 
120 غرفه در فضای 2 هزار و 400 مترمربعی این نمایشگاه ایجاد شده است که در این غرفه ها 78 واحد تولیدی در بخش صنایع کوچک دستاوردها و تولیدات خود را در معرض نمایش قرار دادند.

 

دومین نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در سنندج دایر است و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۲ از آن دیدن کنند.

 

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

 

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۳۸۲ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۱۱ واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

کد خبر 1176063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha