گروه‌های جهادی مهم‌ترین پتانسیل‌های جهاد سازندگی هستند

کاشفی گروه‌های جهادی را از مهم‌ترین پتانسیل‌های جهاد سازندگی عنوان کردوگفت: گروه‌های جهادی هم در جنگ نرم و هم در جنگ سخت پشتوانه محکمی برای نظام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «مهدی کاشفی» در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج سازندگی با بیان اینکه این سازمان در اردیبهشت ۷۹ تأسیس شد گفت: هدف از پایه‌گذاری بسیج سازندگی خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم بود.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گروه‌های جهادی را از مهم‌ترین پتانسیل‌های جهاد سازندگی دانست و افزود: در این سازمان یک هزار و ۲۳۴ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف تشکیل شده که در ۱۴ عرصه از جمله فعالیت‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، سلامت، کشاورزی و دامداری، عشایری، هنر و رسانه و دانش‌بنیان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 

وی با تأکید براینکه گروه‌های جهادی هم در جنگ نرم و هم در جنگ سخت پشتوانه محکمی برای نظام هستند ادامه داد: گروه های جهادی استان سمنان در حوادث مختلف از جمله سیل کالپوش، سیل حسینان معلمان ۴۰ گروه جهادی حضور داشتند.

 

کاشفی ضمن بیان اینکه برای سال جاری آب‌رسانی به ۵۲ روستای استان سمنان در حال انجام است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح تأمین آب پایدار برای مردم مناطق محروم و دورافتاده استان است تا ماندگاری روستاییان را به همراه داشته باشد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به اینکه با همکاری اداره آب و فاضلاب استان سال گذشته کار آب‌رسانی به ۳۶ روستا انجام‌شده است، اضافه کرد: گروه‌های جهادی در این طرح همکاری دارند تا مردم مناطق محروم از آب مناسب برخوردار شوند.

 

وی بابیان اینکه مشکل‌دار نبودن روستاها تا سال ۱۴۰۲ در استان سمنان هدف‌گذاری شده است، افزود: ۱۵۰ روستای دیگر نیازمند آب‌رسانی هستند که این اقدام با همکاری بسیج سازندگی به‌خوبی در حال انجام است.

 

کاشفی ازفعالیت یک هزار و ۲۳۹ گروه جهادی در استان سمنان خبردادوافزود: ۹۶۹ گروه جهادی طی ایام دوران پیک کرونا در تغسیل و تدفین اموات کرونایی، شناسایی بیماران، تولید ماسک و ایستگاه سلامت فعالیت داشتند تا اوج خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی را رقم بزنند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان بابیان اینکه تاکنون بیش از ۴۲۴ میلیارد تومان خدمات به نیازمندان استان در رزمایش مواسات ارائه‌شده است، افزود: توزیع بیش از ۴۱۷ هزار بسته معیشتی، یک هزار و ۲۸۲ سری جهیزیه، یک هزار تبلت و آزادسازی ۱۳۴ زندانی تنها بخش‌هایی از این خدمات را شامل می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اعزام ۷۰ گروه جهادی به زلزله سی سخت و ترمیم ۱۸۰ واحد مسکونی، احیا ۶۱ کارخانه در استان در راستای رفع موانع تولید، تشکیل ۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا با بیش از ۵۳ هزار عضو، اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه مسکن محرومان و ایجاد یک هزار و ۴۴۶ اشتغال خانگی تنها بخش کوچکی از فعالیت گروه‌های جهادی در استان سمنان بوده است.

 

کاشفی با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی هم‌زمان با هفته بسیج سازندگی در استان سمنان اظهارداشت: این رزمایش به مدت ۱۰ روز و در ۸ عرصه در مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاها برگزار شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خاطرنشان کرد: لایروبی قنوات و انهار، کمک به کشاورزان، ترمیم خانه نیازمندان، ساخت سرویس‌های بهداشتی عمومی، نظافت مساجد و زیباسازی مدارس بخشی از فعالیت‌هایی بود که این گروه‌های جهادی در استان انجام داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه کمک‌های مؤمنانه بخش از اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی در رزمایش بزرگ فاطمی بود گفت: در این رزمایش ۱۴ هزار و ۷۰۰ سبد کالا و سبد معیشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

 

کاشفی با اشاره به اقدامات در حوزه سلامت در قالب رزمایش فاطمی گفت: در این رزمایش ۱۰ روز اقدامات متعددی در حوزه سلامت انجام شد که اعزام دندان‌پزشک و خدمات رایگان کلینیک دندانپزشکی در مناطق مختلف استان، اعزام پزشک عمومی و متخصص به مناطق محروم و واکسیناسیون دام و خدمت‌رسانی به عشایر از جمله فعالیت گروه‌های جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی بود.

 

کد خبر 1176067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha