غرفه «سلامت» جهت غربالگری بیماران دایر شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: غرفه سلامت به منظور غربالگری بیماران در این شهرستان برپا شد.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: به مناسبت هفته جهانی فشارخون و غربالگری فشار خون و همچنین هفته ملی جمعیت و در جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم غرفه سلامت در پارک شهید فهمیده شهرستان از امروز سه شنبه به مدت یک هفته برپا شد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان عنوان کرد: در این غرفه که به همت واحد سلامت خانواده و جمعیت و با همکاری واحد بیماری های مرکز بهداشت برپا شده، مراجعین از آموزش و مشاوره در خصوص فرزندآوری و باروری سالم بهره مند می‌شوند و محتواهای آموزشی را در این خصوص دریافت می کنند.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم عظیم مراجعات و تنوع و گستردگی خدمات نظام سلامت، تأثیرپذیری سلامت از مولفه‌های گوناگون اجتماعی و مسئله اجتماعی سازی سلامت بدون مشارکت و مسئولیت پذیری دستگاه‌های اجرایی و مردم امکان پذیر نیست.

 

وی بیان کرد: در همین راستا سازمان جهانی بهداشت هر ساله روزی را برای گفتمان سازی و جریان سازی در حوزه سلامت و تمرکز همه مسئولان و افکار عمومی به این موضوع تعیین و اعلام می‌کند.

 

وی اضافه کرد: انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی استان نهایت همکاری و همراهی لازم با خادمین نظام سلامت در ترویج و نهادینه سازی بهداشت و سلامت به ویژه طی هفته سلامت را در دستور کار خود قرار دهند.

 

 

کد خبر 1176109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha