غبارروبی زورخانه های فارس در هفته پاسداشت فرهنگ ورزش زورخانه ‌ای و پهلوانی

حسینی گفت: ۵۹ زورخانه در استان فارس فعال است که در هفته پاسداشت فرهنگ ورزش زورخانه ‌ای و پهلوانی غبارروبی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید حسن حسینی» امروز (سه شنبه 27 اردیبهشت) در کنفرانس خبری با موضوع «تشریح برنامه های هفته پهلوانی و زورخانه ای» گفت: ترویج و پاسداشت فرهنگ پهلوانی نباید به یک مدت محدود و یک هفته محدود شود زیرا ورزش باستانی و پهلوانی تفکر و تاریخ ملت ایران به شمار می رود.

 

سرپرست هیئت ورزش‌ های زورخانه ‌ای و کشتی پهلوانی استان فارس افزود: 59 زورخانه در استان فارس فعال است که در هفته پاسداشت فرهنگ ورزش زورخانه ‌ای و پهلوانی غبار روبی خواهند شد.

 

وی با اعلام برنامه های این هفته در فارس عنوان کرد: تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ ای فارس و خانواده شهید «رنجبر» به عنوان شهید امنیت، تجلیل از سادات ورزشکار و پویش «نذر خون» از این برنامه ‌ها خواهد بود.

 

«علیرضا هوشمند»، نیز در این نشست با اشاره به تاسیس اولین دبستان پهلوانی و زورخانه ‌ای کشور در شیراز گفت: نخستین دبستان پهلوانی و زورخانه ‌ای کشور در شیراز تاسیس شده و سه ملی‌ پوش رده نونهالان در آن تحصیل می کنند.

 

رئیس هیئت ورزش زورخانه ‌ای شیراز اعلام کرد: 23 زورخانه در شیراز فعال است و تجلیل از فعالان حوزه ترویج فرهنگ پهلوانی باید مورد توجه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ‌ای فارس قرار بگیرد.

 

کد خبر 1176241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha