حمایت بنیاد «برکت» فارس از ۹ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال زا

عسگری گفت: بنیاد «برکت» در استان فارس از ۹ هزار و ۴۰۰ طرح حمایت کرده و امسال نیز سه هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال زا با اعطای تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه به این حمایت ها افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عسگری»،  امروز (سه شنبه 27 اردیبهشت) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان فارس گفت: حضور اقشار بسیجی و سپاهی در میدان برای کمک به افراد آسیب دیده قابل تقدیر است و  در مراسم تودیع و در این میان به افرادی که توانمندی کمتری دارند بیشتر توجه می شود.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: کمک به نظام در حل چالش‌ های کشور و از وظایف ستاد محرومیت زدایی از وظایف ستاد فرمان امام (ره) است و برای رفع تنش آبی در کشور  به دولت باید کمک کنیم.

 

وی اضافه کرد: با هدف توانمندسازی جامعه هدف، اشتغال محرومان در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار دارد که مصداق محرومیت زدایی است.

 

عسگری تاکید کرد: تقسیم کار در این ستاد در حوزه معاونت اجتماعی وجود دارد و  تقسیم کاری داریم و بنیاد «برکت» در توانمندسازی و اشتغال فعالیت دارد و بنیاد «احسان» در حوزه کمک به محرومان شامل توزیع جهیزیه، بسته‌ های معیشتی و کمک در حوادث و بحران‌ ها و بنیاد ۱۵ خرداد، موضوع سلامت و جمعیت را دنبال می کند.

 

وی ادامه داد: در کشور  ۲ هزار محله حاشیه نشین وجود دارد که با حمایت‌ ها و همکاری کمیته امداد، هلال احمر و بهزیستی و سایر دستگاه‌ های به انجام امور مختلف اجتماعی و کاهش آسیب‌ های اجتماعی می پردازیم.

 

عسگری تصریح کرد: ماموریت بنیاد «برکت» پیش از این تنها در روستا‌ها بود اما برای ورود به حاشیه کلانشهرها نیز برای این بنیاد ماموریت جدیدی تعریف شده است.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه پنج ساله سوم که از سال ۱۴۰۰ در حال اجراست، گفت: ستاد اجرایی فرمان امان (ره) در این برنامه نهادی اجتماعی و اختصاصی عنوان شده تا با همکاری جوانان جهادی و انقلابی از ظرفیت اقتصادی برای افزایش سرمایه اجتماعی نظام استفاده شود.

 

 وی ادامه داد: «حسین پور نورعلی» به دلیل اینکه یک نیروی جوان جهادی و انقلابی است به عنوان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس انتخاب شده است.

 

عسگری با اشاره به اقدامات این ستاد در حوزه احداث مراکز درمانی و خانه سلامت در روستا‌ها و شبکه بهداشت و درمان در استان‌ های کشور گفت: احداث بیمارستان شهدای سلامت به همت بنیاد «برکت» در شهرستان نی‌ریز از این اقدامات است و ساخته و مرکز جامع پیشرفته سرطان در تهران ویژه مناطق محروم ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی اعلام کرد: با هدف تحقق شعار سال، بنیاد «برکت» از طرح‌ های نوآورانه و دانش بنیانی که پارک‌ های علم و فناوری معرفی کنند، حمایت می کند و برای احیای کارخانه قند و آب معدنی یاسوج و احیای کارخانه نساجی در استان مازندران اقدامات خوبی به انجام رسانده ایم.

 

عسگری گفت: بنیاد «برکت» در استان فارس از ۹ هزار و ۴۰۰ طرح حمایت کرده و امسال نیز سه هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال زا با اعطای تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه به این حمایت ها افزوده خواهد شد.

 

کد خبر 1176303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha