نظام شورایی حلقه اتصال نظام اجتماعی و سیاسی است/ به دنبال برقراری تعاملات مثبت و منطقی بین قوا هستیم

سروری گفت: مهمترین نقشی که امروز جامعه شورایی ایفا می‌کند ایجاد ارتباط منطقی بین حاکمیت و مردم است چراکه حلقه اتصال نظام سیاسی و نظام اجتماعی، نظام شورایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «پرویز سروری» امروز (سه شنبه ۲۷ اردیبهشت) در بدو ورود به استان گلستان اظهارکرد: یک جامعه بزرگ ۱۲۶ هزار نفری شورایی در کشور هستیم که ظرفیت عظیمی است که نظیر ندارد. شوراها برگرفته از مردم هستند و امکان بزرگی برای تحقق مردم سالاری دینی به وجود آورده است‌.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: این جامعه باید ارتباطات منسجمی برقرار کند و در تولید مفاهیم جدید و انتقال آن به دیگران موثر باشد. شورای عالی استان‌ها تلاش می کند نقش محوری و انسجام بخشی را در جامعه شورایی به وجود بیاورد و تعاملات مثبت، منطقی و تاثیرگذار را بین قوا برقرار کند.

 

وی افزود: مهمترین نقشی که امروز جامعه شورایی ایفا می‌کند ایجاد ارتباط منطقی بین حاکمیت و مردم است. حلقه اتصال نظام سیاسی و نظام اجتماعی، نظام شورایی است و کارآمد بودن این نظام و تاثیرگذار بودن و نقش موثرتری در خدمات رسانی به مردم کشور، بخش، شهر و شهرستان در انسجام بخشی تعاملات موثر در درون خود و در ارتباط با مجموعه دیگران ایفا می کند.

 

سروری با قدردانی از شورای استان گلستان برای برای میزبانی از اجلاسیه روسای شوراهای اسلامی استان‌ها بیان کرد: نخستین نشست شورای استان ها در گلستان برگزار می شود و ما تلاش خواهیم کرد تا زمینه کارآمد کردن جامعه شورایی را فراهم کنیم.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در مدت برگزاری این اجلاسیه به دنبال انتقال تجارب و ارائه نقطه نظرات و بیان نظام مسائل کشور از زبان نمایندگان منتخب مردم در شوراهای استان‌ها هستیم تا برای حل این نظام مسائل و مشکلات برنامه ریزی کنیم.

 

کد خبر 1176311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha