آیین پاسداشت زبان فارسی توسط کانون «سنگر مسجد» دستگرد امامزاده برگزار شد

آیین پاسداشت زبان فارسی در روز بزرگداشت فردوسی توسط کانون فرهنگی «سنگر مسجد» و انجمن شعر و ادب نوای غریب در مسجد صاحب الزمان (عج) دستگرد امامزاده برگزار شد.

«سجاد محبی دستگردی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: آیین پاسداشت زبان فارسی در روز بزرگداشت فردوسی توسط کانون فرهنگی «سنگر مسجد» و انجمن شعر و ادب نوای غریب در مسجد، مسجد صاحب الزمان (عج) دستگرد امامزاده برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «سنگر مسجد» مسجد صاحب الزمان (عج) روستای دستگرد امام زاده شهرستان شهرکرد ادامه داد: یکی از نگهبانان ارزشمند زبان فارسی، حکیم ابوالقاسم فردوسی است که اثر درخشان او «شاهنامه» اهمیتی غیر قابل انکار در حفظ زبان فارسی و هویت ایرانی داشته است.

 

وی ابراز کرد: بعد از گذشت بیش از هزار سال از سرایش این اثر سترگ، اشعار آسمانی و ناب فردوسی برای هر پارسی زبانی قابل فهم است و برماست که گوهر ناب یعنی زبان شیرین فارسی را چون جان حفظش بداریم.

 

محبی دستگردی تصریح کرد: تمامی اشعار سترگ و شیرین شاهنامه در تبع آن بخش بزرگی از میراث ادبی ما برای همه ما پارسی زبانان قابل درک و فهم و لذت بردن است و این درخشش زبان ملی بیش از همه مدیون حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگ است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «سنگر مسجد» مسجد صاحب الزمان (عج) روستای دستگرد امام زاده شهرستان شهرکرد ادامه داد: تصریح کرد: می‌دانیم شاهنامه فردوسی نه ‌تنها میراث ماندگار فرهنگ ایرانی که شاهکاری بی‌بدیل در حوزه ادبیات کلاسیک جهان است.

 

محبی دستگردی گفت: شاهنامه را از جنبه‌های مختلف اسطوره ‌شناسی، تاریخی و ادبی بررسی کرده‌اند و در هریک از این پژوهش‌ها، گوشه ای از ارزش‌های این کتاب گران‌مایه شناخته و معرفی شده است.

 

کد خبر 1176398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha