همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در دزفول برگزار شد

به همت کانون فرهنگی پژوهشی شاهنامه‌ و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در این شهرستان برگزار شد.

«علیرضا چرخابی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در دزفول اظهار کرد: این همایش به همت کانون فرهنگی پژوهشی شاهنامه‌ و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افزود: در این برنامه جمعی از شاهنامه پژوهان دزفول از جمله میترا مجدی نسب، احیا پاشا و جلیل آخورده به ایراد سخنرانی درباره جنبه های مختلف شاهنامه پرداختند.

 

وی عنوان کرد: یکی از زیباترین بخش‌های این همایش نقالی و شاهنامه‌خوانی کودک ۶ ساله ضحی علیمندنی بود که به روایت نبرد سهراب و گردآفرید پرداخت ضمن اینکه دیگر نقال برنامه خانم روناک توسلی بود.

 

چرخابی اجرای زنده موسیقی سنتی را از دیگر بخش های این برنامه برشمرد و تصریح کرد: در بخشی از این برنامه از زنده یاد مجید زرکی بنیانگذار شاهنامه خوانی در دزفول تجلیل به عمل آمد؛ وی از سال 1375 با برگزاری نشست های شاهنامه خوانی جوانان زیادی را با شاهنامه آشنا و علاقه مند کرد.

 

وی یاد آور شد: همچنین در این همایش یاد روانشاد عظیم دباغ و روانشاد فاطمه سادات اشرفی زاده، از فعالان فرهنگی و شاهنامه دوستان دزفولی گرامی داشته شد.

 

کد خبر 1176428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha