بیش از ۵۲هزار سرفصل حمایتی امداد مازندران از محل زکات محقق شد

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه سال گذشته ۷۵میلیارد تومان زکات در استان مازندران جمع آوری شد، گفت: این میزان زکات در ۵۲ هزار و ۴۲۰مورد سرفصل حمایتی شامل جهیزیه، درمانی مسکن، معیشت و... هزینه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(۲۸اردیبهشت) در نشست «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد کشور با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه  درمازندران اظهار کرد: ۲هزار شورای زکات در استان نسبت به جمع آوری زکات اهتمام ویژه دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان کرد: ۹۹درصد زکات جمع آوری شده در حوزه حمایتی برای مددجویان هزینه می شود و سال گذشته ۵۲ هزار و ۴۲۰مورد در سرفصل های جهیزیه، درمانی  مسکن، معیشت از  حوزه زکات هزینه شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود: کمیته امداد با توجه به اعتماد سازی که در سطح استان انجام داده است درجمع آوری زکات و هدایت خیران برای کمک به نیازمندان برنامه ریزی دارد.

 

وی تصریح کرد: دو هزار شورای زکات در استان وجود دارد و خیران در این بخش با کمیته امداد همکاری دارند.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: ساخت هزار و ۳۰۰واحد مسکن مددجویی را در دست اقدام داریم و در تلاشیم تا واحد‌های مسکونی با کمک خیران آماده و به مددجویان تحویل داده شود.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه سال گذشته ۷۵میلیارد تومان زکات در استان مازندران جمع آوری شد، ادامه داد: بیشترین زکات جمع آوری شده در استان ، مستحبی بوده است.

 

حجت الاسلام عالیشاه از همراهی و مشارکت خیران و دستگاه های اجرایی استان در راستای کمک به نیازمندان و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری تقدیر کرد.

کد خبر 1176440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha