زکات موجب پاکی مال و تزکیه نفس می شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه قبل از اینکه عامل زکات درمال باشیم باید عامل زکات در نفس خودمان باشیم، گفت: زکات موجب پاکی مال و تزکیه نفس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۸اردیبهشت) در نشست با «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد کشور ضمن تحسین عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران اظهار کرد: ترویج، جمع آوری و توزیع زکات یک امر مقدس است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه زکات را هم در مال و هم در نفس باید پیاده کنیم،‌افزود: قبل از اینکه عامل زکات درمال باشیم باید عامل زکات در نفس خودمان باشیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل توفیق در زکات، اعراض و دوری از لغو است، گفت: لغو در مال یعنی ایتکه اگر بنا باشد زوائد زندگی که روی رقابت ها و چشم و هم چشمی ها انجام می گیرد را حذف کنیم، تمام وجوهات شرعیه و زکات بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه آیت الله«محمد کوهستانی» رحمت الله علیه فرمودند حرف لغو کمتر از غذای حرام نیست، افزود: مطالعات لغو، تجملات لغو و... را از زندگی کنار بگذارید تا زکات در نفس و مال محقق شود.

 

وی خاطرنشان شد: اگر بخواهیم زکات عملیاتی شود باید لغویات زندگی کم شود.

کد خبر 1176455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha