ایام‌الله خردادماه جایگاه والایی در سپهر سیاسی اجتماعی ایران اسلامی دارد

فرماندار شهرستان قرچک با تاکید بر اینکه ایام‌الله خردادماه جایگاه والایی در سپهر سیاسی اجتماعی ایران اسلامی دارد، گفت: ضرورت تبیین شخصیت امام راحل و قیام پانزده خرداد با استفاده از اقدامات فاخر فرهنگی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک به ریاست امام جمعه و با حضور  فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، بخشدار مرکزی و سایر مدیران ادارات و نهادها با محوریت برنامه‌ریزی بزرگداشت ایام سوم خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در حال برگزاری است.

 

علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان قرچک در این جلسه بمناسبت در پیش بودن خرداد ماه گفت: ایام‌الله خرداد، از جمله سالروز فتح خرمشهر، قیام پانزده خرداد و سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی ایام مهمی برای کشور است.

 

وی به اولین مناسبت این ماه اشاره داشت و افزود: حماسه سوم خرداد با وحدت و همدلی نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم، ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان سلحشور و جان‌برکف رقم‌زده شد تا نقطه عطف افتخارآفرینی در پیروزی‌های دفاع مقدس باشد و فتح‎الفتوحی لقب بگیرد که به فرموده امام راحل، آزادی الهی بود، اهمیت گرامیداشت سوم خردادماه کمتر از دهه مبارکه فجر نیست، لذا باید با همان شور و اشتیاق برنامه‌ریزی صورت گیرد.


فاتحی نژاد ایام ارتحال امام راحال و ضرورت بزرگداشت مقام این شخصیت بزرگ تاریخ را گوشزد کرد و بیان داشت: درخصوص تبیین و بازخوانی شخصیت امام راحل نیز وظیفه بزرگی برعهده داریم؛ یقیناً ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در حقیقت حرکتی مهم و موثر در راستای احیای دین اسلام و آموزه‌های دینی بود، بنابراین تجلیل از حضرت امام تجلیل از شخص نیست، بلکه تجلیل از مرجعیت و رهبری است.


فرماندار قرچک در خصوص قیام خونین مردم دشت ورامین نیز اظهار داشت: مردم دشت ورامین در پانزدهم خرداد سال ۴۲ برای تحقق آرمان مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، از جان خود گذشتند و اوج ولایتمداری خود را به نمایش گذاشتند، تبیین شخصیت امام راحل، شهدای گرانقدر و قیام پانزده خرداد در کنار روشن‌گری علما، مبلغان و خانواده محترم شهدا و ایثارگران باید درقالب برنامه‌های فرهنگی هنری فاخر و جذاب همچون "نماهنگ سلام فرمانده" به ظهور و بروز برسد.


وی در پایان گفت: کمیته‌های مسئول این مناسبت‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی، بخشداری، دهیاری‌ها، شهرداری و سایر نهادها پای کار باشند و نهایت تلاش خود را بکارگیرند تا ایام پرشوری رقم بزنند، این ایام فرصت خوبی است در راستای تحقق جهاد تبیین گام برداشته شود.

کد خبر 1176510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha