شوراها باید از نظر مالی مستقل باشند

سبطی گفت: استقلال مالی و اختصاص بودجه کافی به شوراها ضروری است و شوراها به عنوان حلقه واسط می توانند شهرداری ها را در حل مشکل احداث پروژه ها همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا سبطی» امروز (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) در اجلاسیه روسای شورای استان ها به میزبانی گلستان اظهار کرد: شوراهای اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردارند و کسانی که به عنوان منتخب مردم به شوراها راه پیدا می کنند باید برای جایگاه و شان شورا ارزش و احترام قائل باشند.

 

شهردار گرگان با تاکید براینکه شوراها باید از نظر مالی مستقل باشند، افزود: استقلال مالی شوراها یک موضوع مهم و جدی است چرا که بودجه در نظر گرفته شده، محدود بوده و فقط کفاف چندماه را می کند و پس از آن تا پایان یک دوره را باید شهرداری پرداخت کند.

 

سبطی ادامه داد: وزارت کشور در دولت سیزدهم با سیاست های دکتر وحیدی (وزیر) همیشه یار و یاور مدیریت شهری بوده است.

 

وی با بیان اینکه شوراها شأن بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: استقلال مالی و اختصاص بودجه کافی به شوراها ضروری است و شوراها به عنوان حلقه واسط می توانند شهرداری ها را در حل مشکل احداث پروژه ها همراهی کنند.

 

شهردار گرگان با تاکید بر اینکه اعتباربخشی به شوراها بسیار حائز اهمیت است، ابراز کرد: این اعتباربخشی از سوی نهاد حاکمیتی از جمله استانداری است و بخشی به اعضای شوراها بر می‌گردد که این نوع نگاه را داشته باشند و سعی کنند در چهارچوب قانون عمل کنند.

 

کد خبر 1176524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha