باید به مسائل فرهنگی  هم جهت با باورها و ارزش های دینی و انقلابی نگاه کنیم

حجت الاسلام حجازی ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ عنصر تاثیرگذار بر تحولات بشری بوده و از فرهنگ به عنوان زیربنای حرکت های تمدن ساز یاد می شود، گفت: باید به مسائل فرهنگی به صورت واقع بینانه و هم جهت با باورها و ارزش های دینی و انقلابی، نگریسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید امین الله حجازی امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) در دیدار با کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: باید توجه کرد که مقام انسان "خلیفه اللهی" است که هدف خداوند از خلقت این است که انسان کامل جانشین و خلیفه خداوند بر روی زمین باشد.

 

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گچساران افزود: کار شما متولیان امر فرهنگ، همان اقدامات علمی، فرهنگی و نیز ارشاد الی‌الله است و در واقع ارشاد، یعنی سوق دادن، رشد دادن و دعوت مردم به سوی حق است.

 

وی خاطرنشان کرد: با این وجود از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و در راس رئیس این اداره انتظار داریم که تلاش در جهت رشد و سوق دادن جامعه به سوی الی‌الله داشته باشند و با کار جهادی، زمینه هدایت انسان، رشد و ارشاد به سوی الی‌الله را ایجاد کنند.

 

 

 حجت الاسلام حجازی ادامه داد: همه مسئولین نظام اسلامی باید مردم را به این سمت و جهت سوق دهند، چرا که خواسته خداوند، همه اولیاء و اوصیای الهی و نیز مقام معظم رهبری تلاش برای رشد و تعالی حقیقی انسان ها و جوامع بشری است.

 

امام جمعه گچساران افزود: در روایات داریم که اگر کسی پایه‌گذار بنای خیر و یا سنت حسنه ای باشد، حتی اگر در دنیا هم نباشد در این کار و این سنت حسنه شریک است و اگر کسی هم پایه‌گذار گناهی باشد، در آن نیز شریک خواهد بود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ عنصر تاثیرگذار بر تحولات بشری بوده و از فرهنگ به عنوان زیربنای حرکت های تمدن ساز یاد می شود، گفت: هرچند باید به مسائل فرهنگی به صورت واقع بینانه و هم جهت با باورها و ارزش های دینی و انقلابی، نگریسته شود.

 

 

حجت الاسلام حجازی افزود: باید توجه داشت که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی فرهنگ غنی ملت بزرگ ایران را نشانه رفته و در جهت تخریب ارزش ها فتنه انگیزی می کنند، زیرا که رمز موفقیت ایران اسلامی را اندیشه‌های والای حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و نیز سبک زندگی اسلامی ایرانی می دانند.

 

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه دشمن به دنبال استحاله فرهنگی بوده و می خواهد اخلاق، فرهنگ و دین را از مردم بگیرد و انقلاب را تضعیف کند، گفت: انتظار داریم که محکم، با تدبیر و خستگی ناپذر، نخست مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه خود و دوم در جامعه اهداف انقلاب و اسلام را فرهنگ سازی کنند.

 

که امیدوارم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کارها و برنامه هایی را در سطح شهرستان انجام دهد که متناسب شأن و جایگاه مردم ولایتمدار این خطه باشد.

کد خبر 1176590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha