تامین قیر رایگان برای اجرای آسفالت  در ۴۰  روستای سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: امسال استفاده از قیر رایگان برای آسفالت ۴۰ روستا پیش بینی شده است و تا کنون برای ۲۳ روستا تامین قیر صورت گرفته و آسفالت در حال اجراست و انجام آسفالت الباقی روستاها نیز در مرحله تامین قیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مصطفی بیک مداح» بیان داشت: با تامین قیر رایگان برای اجرای آسفالت در این تعداد روستا ، همچنان  نیاز است تا دهیاری ها و بخش داران بتوانند هزینه زیرسازی و پخش آسفالت را فراهم کنند و بنیاد مسکن استان آمادگی کامل دارد تا در صورت مشارکت فرمانداری ها و دهیاری ها در تامین هزینه های پخش آسفالت، نسبت به فراهم آوردن  قیر رایگان پروژه ها اقدام نماید.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون تعداد 665 پروژه طرح هادی در روستاهای سطح استان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده  است و اختصاص قیر رایگان به بخش های عمرانی استان ، می تواند شتاب بخش بهسازی و آبادانی در روستاهای استان باشد.

 

دکتر بیک مداح ادامه داد: بند ز تبصره یک  قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص تامین قیر مصرفی در پروژه های آسفالت روستایی تصریح  کرده است و تداوم این موضوع * می تواند در 3 هزار و 441  روستای بالای 20 خانوار استان * ارتقا دهنده شاخص های کالبدی و در نتیجه بهبود بخش سطح زندگی و موجب دلگرمی روستاییان در ادامه سکونت در روستاها باشد.

 

وی افزود: بیش از 50 درصد سیستان و بلوچستان ساکن روستا هستند و اختصاص قیر رایگان به استان اهمیت حمایت از طرح های عمرانی روستاها را دوچندان ساخته است.

کد خبر 1176612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha