باغ‌ موزه دفاع مقدس فارس در معرفی بهتر دوران دفاع مقدس نقش موثری دارد

محسن نژاد گفت: باغ‌ موزه دفاع مقدس استان فارس به یک نمایشگاه دائمی تبدیل شده و یادگارهای دفاع مقدس را به نمایش گذاشته است و می تواند نقش فارس در دوران دفاع مقدس را بیشتر و بهتر معرفی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موید محسن نژاد»، امروز (چهارشنبه 28 اردیبهشت) در بازدید از باغ‌ موزه دفاع مقدس استان فارس در بازدید از باغ‌ موزه دفاع مقدس استان فارس به مناسبت روز جهانی موزه و میراث ‌فرهنگی گفت: باغ‌ موزه دفاع مقدس استان فارس یک ظرفیت مطلوب برای معرفی ارزش ‌ها و باورهای ایثار و شهادت است.

 

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس افزود: نگاه به موزه به عنوان محلی برای معرفی تاریخ گذشته منسوخ ‌شده و به موزه ها امروز به عنوان محلی برای معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن، ارزش‌ها و باورهای ‌مذهبی کشورها و ملت‌ ها نگریسته می شود.

 

وی اضافه کرد: باغ‌ موزه دفاع مقدس استان فارس به یک نمایشگاه دائمی تبدیل شده و یادگارهای دفاع مقدس را به نمایش گذاشته است و می تواند نقش فارس در دوران دفاع مقدس را بیشتر و بهتر معرفی کند.

 

محسن نژاد همچنین از برگزاری برنامه های هفته میراث فرهنگی در فارس با شعار «قدرت موزه ها» خبر داد و عنوان کرد: تجدید میثاق با آرمان های شهدا و حضور در باغ موزه دفاع مقدس استان فارس، غبارروبی قبور شهدای گمنام، دیدار و نشست با نماینده ولی فقیه در استان، تور بازدید خبرنگاران از موزه های بخش خصوصی، برگزاری تورهای مردمی و دانش آموزی از جاذبه های تاریخی کمتر شناخته شده شیراز و ... از برنامه های این هفته است.

 

وی اعلام کرد: در این هفته از کتاب «ثبت آثار معنوی» مژگان ثابت قدم و کتاب 10 جلدی «طرح حفاظت شهری شیراز» حسین عباسی مهر، رونمایی خواهد شد و برگزاری جشنواره «بازآفرینی ثبت های ناملموس جنوب استان»، افتتاح موزه خصوصی «گل و مرغ شیراز»، رونمایی از نمایشگاه آثار منقول فرهنگی، تاریخی ثبت شده موزه «جندی شاپور» شیراز در فهرست آثار ملی ایران در سال 1400، رونمایی از مرمت خودرو 501 BMW کلاسیک مدل 1957 مربوط والی فارس و ... از سایر برنامه هاست.

 

وی گفت: برگزاری نمایشگاه توانمند سازی مددجویان بهزیستی با موضوعیت میراث فرهنگی، برپایی نمایشگاه آثار مرمت شده موزه تخت جمشید، افتتاح «خانه هنرمندان صنایع دستی» در ساختمان ورودی تخت جمشید، برنامه «شبی با شاهنامه» در تخت جمشید و اجرای شاهنامه خوانی و موسیقی سنتی بر روی تختگاه، برگزاری مراسم پخت آش های سنتی شهرستان کازرون در موزه مردم شناسی و ... از سایر برنامه های بزرگداشت روز جهانی موزه و میراث ‌فرهنگی در استان فارس خواهد بود.

 

کد خبر 1176635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha