آشنایی با شعرای بزرگ ایرانی تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ مردم دارد

حجت الاسلام نیک بین با بیان اینکه آشنایی با شعرای بزرگ ایرانی تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ مردم خواهد داشت، گفت:بهترین شیوه انتقال مفاهیم، موسیقی و بهترین محتوای انتقال مفاهیم هم، شعر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «جواد نیک بین» در جریان حضور در رویداد فرهنگی و هنری «حکیم توس» که به مناسبت فرارسیدن هفته حماسه برگزار شده با بیان اینکه آشنایی با شعرای بزرگ ایرانی تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ مردم خواهد داشت، اظهار کرد: این نوع رویدادها در گرامیداشت مقام شامخ علما، ادبا و بزرگان این سرزمین همچون فردوسی، سعدی، حافظ و مولانا قطعا در بالا بردن سطح فرهنگ و آگاهی مردم موثر خواهد بود.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس با بیان اینکه ۲۵ اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت فردوسی در فرهنگ و تاریخ ایرانیان، روز با اهمیت و گرانقدری است، افزود: این نوع مراسمات، خروجی بهتری می‌تواند داشته باشد اگر همراه با آن اشعار خاص این مفاخر ایرانی در بین مردم توزیع شود.

 

حجت الاسلام نیک بین با اشاره به اینکه بهترین و زیباترین شیوه انتقال مفاهیم، موسیقی است، تصریح کرد: بهترین شیوه انتقال مفاهیم، موسیقی و بهترین محتوای انتقال مفاهیم، شعر است؛ لذا اگر میخواهیم که ایران بر بلندای آسمان جهان بدرخشد، باید معارف بلند مان را در قالب شعر و با ابزار موسیقی به دنیا معرفی کنیم.

 

گفتنی است رویداد فرهنگی هنری حکیم «توس» تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه مندان به ادب و ادبیات پارسی است. شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

کد خبر 1176657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha