کارگاه آموزشی سینمای مستند در یاسوج برگزار شد

به مناسبت هفته فیلم و عکس و با همکاری انجمن سینمای جوانان دفتر یاسوج کارگاه آموزشی نگارش فیلمنامه مستند در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت هفته فیلم و عکس و با همکاری انجمن سینمای جوانان دفتر یاسوج کارگاه آموزشی نگارش فیلمنامه مستند با حضور محمد سلیمی راد فیلمساز مطرح استان در سالن سینما تک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 
این کارگاه با همکاری معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۷ اردیبهشت با حضور تعدادی از علاقه مندان سینمای مستند با نمایش مستندهای برگزیده جشنواره ها و نحوه نگارش فیلمنامه برگزار شد.
 
محمد سلیمی راد با توجه به ظرفیت استان در بحث موضوع های متنوع مستند در استان تاکید کرد که هنرمندان می توانند با توجه به تحقیق گسترده و انتخاب موضوع درست، مستندهای فاخری تولید کنند.
 
کارگردان مستند سرباز شماره صفر در بخشی دیگری از این کارگاه به چگونگی نوشتن فیلمنامه مستند و تفاوت آن با فیلمنامه سینمای داستانی و همچنین شیوه مواجه شدن با سوژه در فیلم های مستند پرتره با نمایش آثار متنوعی به علاقه مندان سینما توضیح داد.
 
سلیمی راد از تجربیاتش در جشنواره فیلم فجر و کیفیت آثار سینمای مستند ایران در سال گذشته و همچنین دغدغه ساخت موضوع های روز سینمای مستند با علاقه مندان در این کارگاه بحث و تبادل نظر کرد.
 
محمد سلیمی راد سال گذشته با مستند سرباز شماره صفر تندیس طلای پانزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت را به دست آورد و کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین مستند سینمایی از چهلمین جشنواره فیلم فجر شد.
 

دهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان یاسوج با همکاری معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با برنامه های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه عکس و نمایش آثار کوتاه فیلمسازان استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 

کارگاه آموزشی سینمای مستند در یاسوج برگزار شد

 

کارگاه آموزشی سینمای مستند در یاسوج برگزار شد

 

کارگاه آموزشی سینمای مستند در یاسوج برگزار شد

 

کارگاه آموزشی سینمای مستند در یاسوج برگزار شد

 

کد خبر 1176674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha