تمرین ظهور به بهانه سرود/ اجتماع دهه هشتادی و نودی های گیلانی در پایتخت سلام فرمانده

دهه هشتادی و نودی‌های گیلانی با حضور در مزار شهدای گمنام لنگرود ، اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» را با شور و حرارت خاصی در پایتخت سلام فرمانده اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، اجتماع بزرگ دهه هشتادی ها و نودی های گیلان( نسل غیور) عصر امروز( چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) با حضور پرشور جوانان و نوجوانان سراسر استان به همراه خانواده هایشان در پایتخت سلام فرمانده برگزار شد.

 

دهه هشتادی و  نودی‌های گیلانی با حضور در مزار شهدای گمنام لنگرود، اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» را با شور و حرارت خاصی برگزار و با یکدیگر این سرود زیبا را چندین بار همخوانی کردند.


این روزها سرود " سلام فرمانده "  به یکی از محبوب‌ترین سرودها در بین دانش آموزان و خانواده ها تبدیل شده است به طوری که در سراسر کشور و در شهرهای مختلف این اجتماع بزرگ در حال شکل گیری  و همخوانی است تا جایی که تقاضا برای ترجمه های زیرنویس این شعر در کشورهای اسلامی و عربی از جمله نیجریه،  کشمیر، عراق  نیز  در حال افزایش است.


جوانان و نوجوانان "عشق جانم امام زمانم"،  " سلام فرمانده،   سلام از این نسل غیور جامانده" "  سلام فرمانده،  سید علی دهه نودی هاشو فراخوانده" را از ته دل می خواندند و اشک از چشمانشان جاری می شد و صحنه هایی از عشق و دلدادگی به امام زمان ( عج) در این نسل غیور موج‌ می زد.


وقتی که به بخش «سلام فرمانده» می رسند، سلام نظامی دهه هشتادی و نودی ها، این فرماندهان کوچک برایم جالب بود که پاهایشان را جفت کرده و دست هایشان را  به نشانه سلام نظامی بالا می برند و با رسیدن به اسم «حاج قاسم»، هم صدا با هم فریاد می زنند: «عهد می بندم حاج قاسمت بشم. و اشک در چشمانشان حلقه می زد و این نشان می دهد که اثر فاخر همیشه بر دل و جان می نشیند و روح را صیقل می دهد.


نماهنگ " سلام فرمانده " همزمان با نیمه شعبان توسط بچه‌های لنگرودی به تهیه‌کنندگی حجت الاسلام سعید نعیمی مسئول گروه فرهنگی ماح (ملت امام حسین(ع) ) و خوانندگی ابوذر روحی به همراه بیش از ۳۰۰ نفر از نونهالان این شهرستان تهیه شد و با بازپخش در شبکه های ملی به نحوی بازتاب پیدا کرد که  در کل کشور پویشی به نام "سلام فرمانده" ایجاد و انواع دابسمش نیز توسط نونهالان کشور در فضای مجازی همچنان در حال انتشار است و "آماده ایم برای یه لحظه حال خوب"  ، شعار جبهه فرهنگی ماح است که صداهای این جوانان باید تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کند.


به گفته ابوذر روحی،  مهم‌ترین دستاورد "سلام فرمانده "  تجمیع نیروهای انقلابی در قالب تشکیل ۳۱۳ نفر برای گروه سرود است که با خواندن این شعر هم جهاد تبیین مدنظر  رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم رقم خورد و هم با استفاده از زبان هنر شاهد اثری ماندگار در بین کودکان و نوجوانان هستیم.


« سردار محمد عبدالله پور » در این اجتماع بزرگ ضمن قدردانی صمیمانه از مسئولین شهرستان لنگرود بابت برپایی این اجتماع جهت تجلیل از گروه "ما ملت امام حسین"، گفت: برای هر کار جهادی ابتدا لازم است هجرتی صورت گیرد اینکه توانستیم از غالب عادی خود را خارج و در عرصه جدید با مدل روز با حضور نونهالان  ایران و  جهان را به حرکت درآوریم، مدل ما در عرصه کار فرهنگی است.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه همه این امور فرهنگی نیاز به کار جهادی و تلاش مضاعف دارد، تصریح کرد: اینکار نباید شما را در این عرصه نگه دارد و کارهای بزرگ تری باید انجام شود و این کار خوب باید با جهاد و کوشش بیشتر استمرار یابد.

 

وی با بیان اینکه مرحله سخت تر کار شما استقامت در این مسیر است و کار جهادی ادامه آن صبر و استقامت است خاطرنشان‌کرد: این حرکت بااین سرود نشان داد این انقلاب به اذن امام زمان ( عج) بر پا شده و تحت امر ولایت با نایب امام زمان( عج) عهد بستیم این پرچم را به امام عصر بر سانیم.

 

عبدالله با اشاره به اینکه تمام وعده های امام راحل محقق شده و تنها یک وعده است که باقی مانده و ان این است که جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، گفت:  این سربازان کوچک،  بزرگ می شوند و با دست های آنان‌ اسرائیل را از صحنه روزگار و از روی کره زمین محو خواهند کرد.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: تندیسی از مضمون این شعر تهیه و با استفاده ازمزار علی بن مهزیار، تمثال حاج قاسم،  میرزا کوچک خان و ایت الله بهجت همراه با لوح تقویر به اعضای این گروه تقدیم می شود.

 

گفتنی است، در این‌مراسم عهدنامه ای قرائت و همه حاضرین در این اجتماع بزرگ یک صدا فریاد زدند" یا صاحب الزمان خودم را نذر قیام نزدیک تو میکنم مرا بپذیر تا از صف سربازانت صدایت کنم" سلام فرمانده".

 

 

کد خبر 1176675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha