مصرف مرغ در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

ابراهیمی از کاهش تقاضا برای گوشت مرغ در این استان خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر ۲۸۰ کیلوگرم مرغ در استان معدوم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «عطا الله ابراهیمی» در نشست با خبرنگاران این استان که در دفترخانه مطبوعات و خبرنگاران این استان برگزار شد، اظهار داشت: مردم نگران سلامت مواد غذایی نباشند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که مواد غذایی تاریخ انقضا گذشته معدوم می‌شود و از بازار جمع‌آوری می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هرچه زودتر بازار به تعادل برسد هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها از اقدامات شجاعانه دولت به شمار می‌رود، افزود: افزایش ضریب امنیت غذایی و رفع دغدغه‌‌های این حوزه از دستاوردهای این طرح است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به اهمیت امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: امروزه بحث امنیت غذایی یکی از پایه‌های اصلی امنیت ملی است و به موضوع حیاتی برای کشورها تبدیل شده است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه بین قیمت آرد دولتی و آزاد در کشور پیش از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها شکاف زیادی وجود داشت، تصریح کرد: این شکاف قیمتی منجر به قاچاق گندم و آرد و محصولاتی نظیر ماکارونی می‌شد که با اصلاح قیمت آرد در حفظ این محصول استراتژیک می توان گام بزرگی برداشت.

 

وی با بیان اینکه قیمت کالاها تابع عرضه و تقاضاست، اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا تولید را به حداکثر برسانیم تا قیمت‌ها به نفع مردم کنترل شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، افزود: این در حالی است که مرغ در بازار استان هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

کد خبر 1176731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha