تعقیب آمران و مباشران شهادت حاج قاسم در دستور کار قوه قضائیه است/ حقوقدانان آزاده دنیا این مسیر را با صدای بلند دنبال کنند

حجت الاسلام مصدق با تأکید بر اینکه تعقیب آمران و مباشران شهادت حاج قاسم در دستور کار قوه قضائیه است؛ گفت: هیچ پشتوانه منطقی برای این ترور وجود ندارد و از حقوقدانان دنیا و آزاده درخواست داریم این مسیر را با صدای بلند بگویند و بیصدا حرکت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام محمد مصدق، صبح پنجشنبه(29 اردیبهشت) در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان؛ در مقدمه سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: بیش از دو سال از شهادت ایشان می گذرد و شخصیت های مختلفی این موضوع را از ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار دادند.

 

معاون اول قوه قضائیه افزود: از منظر حقوقی در بین حقوقدانان منصف هیچ پشتوانه منطقی خوشبختانه برای انجام این عملیات وجود ندارد و  آمریکا خیلی تلاش کرد تا بتواند اثبات کند این ترور از منظر حقوق بین الملل جایگاهی دارد اما تا امروز هیچ پیشرفتی در این باره نداشته است.

 

وی با بیان اینکه موارد مختلفی مطرح شد که چرا این ترور انجام شد؟ اظهار کرد: یک بار « دفاع مشروع» را مطرح کردند اما نگرفت زیرا در هر کشوری معنای خاص خود را در دفاع مشروع دارد.

 

مصدق ادامه داد: بار دیگر «پیشگیری از وقوع جرم در آینده» را مطرح کردند به این معنی که ایران در آینده می خواست به چهار سفارت آمریکا حمله کند لذا فرماندهان نظامی رسمی دو کشور را کشتیم که در آینده این اتفاق نیفتد و این خیلی عجیب است.

 

وی با بیان اینکه گاهی عبارت «پیشدستانه» را به تعابیر مختلف بیان کردند؛ خاطرنشان کرد: از دیدگاه حقوق بین الملل تاکنون نتوانستند برای دفاع از این موضوع، راهی پیدا کنند اما ما از حقوقدانان دنیا و آزاده درخواست داریم این مسیر را با صدای بلند بگویند و بیصدا حرکت نکنند.

 

معاون اول قوه قضائیه گفت: فرمانده رسمی حشدالشعبی را که مورد تصویب مجلس کشور خودش قرار گرفته برای دفاع از آن کشور می کشند؛ کجای دنیا چنین چیزی را سراغ دارید؟ و یا سردارسلیمانی که به دعوت رسمی کشور عراق در آنجا رفت و آمد داشته است.

 

وی تصریح کرد: این در حالی است که برای حضور آمریکایی ها در عراق توافقنامه ای وجود داشت اما در بین اسناد حضور او در سوریه با آن فجایع هیچ محملی ندارد؛ امروز در جمهوری اسلامی اگر راجع به یک فرد عادی اتفاقی بیفتد، غوغا می شود اما مسئله شهادت شهید سلیمانی خیلی مهم است.

 

مصدق خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم بیش از حیات نورانی او در مسیر ترویج انقلاب اسلامی اثرگذار است و این هر روز بیش از دیروز برای جهانیان روشن و چهره کریه آمران و مباشران این جنایت را نیز بیشتر روشن می کند.

 

وی با ضرس قاطع اعلام کرد: قطعاً تعقیب آمران و مباشران این جنایت در دستور کار قوه قضائیه است.

 

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز دستگاه قضایی در دوره تحول و تعال مورد اقبال و انتظار مردم است؛ افزود: حرکت جهادی قوه قضائیه در راستای رضایت مندی مردم است و باید در مسیری حرکت کنیم که مردم راضی باشند و این یعنی اگر قضات کار خود را درست انجام دهند، مردم راضی می شوند.

 

وی ادامه داد: اگر قاضی، انتظار خواهان و خوانده از محکمه را خود به جا بیاورد، کافی است و امروز با کثرت پرونده در دستگاه قضایی مواجه هستیم.

 

 

مصدق با بیان اینکه امروز وضعیت قوه از نظر بودجه به گونه ای نیست تا در برابر زحمات 60 هزار کارکنان و قضات پاسخگو باشیم؛ بیان کرد: برای اولین بار برنامه جدیدی که در قوه ایجاد کردیم در مسیر رضایتمندی مردم حرکت می کند.

کد خبر 1176766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha