لازمه افزایش سرانه مطالعه دسترسی آسان به کتاب است

بازوبندی گفت: برای عملکرد موثرتر و مفیدتر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز است که ابتدا زمینه دسترسی آسان به کتاب را برای مردم فراهم سازیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احمد بازوبندی» امروز پنج شنبه (۲۹ اردیبهشت) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اهداف انجمن کتابخانه های عمومی تسهیلگری در دسترسی مردم به کتاب است، گفت: برای عملکرد موثرتر و مفیدتر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز است که ابتدا زمینه دسترسی آسان به کتاب را برای مردم فراهم سازیم.


معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری مشهد تصریح کرد: وجود کتابخانه های سیار در سطح شهرستان مشهد و ارائه خدمات کتابخانه ای به مجموع 10 روستای دورافتاده و کم برخوردار حرکتی موفق در مسیر ارائه خدمات کتابخانه ای و تسهیلگری در این امر بوده است اما ما باید تلاش کنیم که با تعامل و همکاری سایر دستگاه های اجرایی از ظرفیتهای مناسب در این خصوص استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به ظرفیت پارک ها و فضاهای سبز شهرستان مشهد خواستار پیگیری احداث کتابخانه در این فضاها با مساعدت و همکاری شهرداری مشهد شد.


بازوبندی یکی از عوامل موثر در تسهیلگری حوزه کتاب و کتابخوانی را تامین منابع دانست و افزود: درسال 1400 ، پویش «کتاب خواندنی است نه تزئینی» با هدف اهدای کتابهای خوانده شده و بلااستفاده در اتاق مدیران با محوریت تامین منابع کتابخانه های روستایی، دورافتاده و کم برخوردار برگزار شد. نیاز است که همه مدیران دستگاه های اجرایی با همراهی و مساعدت بیشتر در کنار مجموعه کتابخانه های عمومی در راستای اجرای موثرتر این طرح اقدام نمایند.

 

کد خبر 1176787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha