افزایش فضاهای کتابخانه ای همراهی خیرین و دستگاه های اجرایی را می طلبد

بدیع زادگان یکی از عوامل سرعت کم افزایش فضاهای کتابخانه ای را مسئله تامین زمین دانست و گفت: برای افزایش فضاهای کتابخانه ای نیاز به همراهی و همکاری بیشتر خیرین و سایر دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا بدیع زادگان» امروز (۲۹ اردیبهشت) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد که در محل فرمانداری برگزار شد؛ با بیان اینکه در حال حاضر دو نوع کتابخانه عمومی و مشارکتی تحت نظر نهاد کتابخانه های عمومی در حال فعالیت هستند، گفت: در چند سال اخیر با مدیریت جهادی مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اتفاقات خجسته ای در حوزه کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد افتاده است که از جمله آنها می توان به افتتاح 12 باب کتابخانه عمومی اشاره کرد. 


رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد با اشاره به نسبت جمعیت مشهد به فضاهای کتابخانه ای، اظهار داشت: با توجه به آمارگیری انجام شده در پایان سال 1400 به ازای هر 1000 نفری بالغ بر 11 مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد که در مقایسه با آمار کشوری، کلان شهر مشهد از موقعیت مناسبی برخوردار نیست.

 

 

وی یکی از عوامل مهم سرعت کم در حوزه افزایش فضاهای کتابخانه ای در این شهرستان را مسئله تامین زمین عنوان کرد و افزود: برای افزایش فضاهای کتابخانه ای نیاز به همراهی و همکاری بیشتر خیرین و سایر دستگاه های اجرایی است. 


بدیع زادگان در خصوص معیارهای احداث کتابخانه در مناطق مختلف گفت: با توجه به اینکه کتابخانه های سیار برای روستاهای با جمعیت زیر 2000 نفر مناسب است در حوزه احداث کتابخانه باید اولویت بر روی روستاهای با جمعیت بالا و در حوزه شهری در مناطق فاقد کتابخانه باشد. 

 

وی در پایان تبدیل کتابخانه های فعال زیرمجموعه آستان قدس رضوی، شهرداری، کانون پرورش فکری و کانون های مساجد به کتابخانه های عمومی مشارکتی به عنوان یک عامل موثر در افزایش فضاهای کتابخانه ای در کنار تعاملات نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حوزه تامین منابع و همراهی در نحوه مدیریت کتابخانه اشاره کرد.

کد خبر 1176792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha