۱۵۰ غرفه برای ساماندهی دستفروشان مهیا شد

شهردار شیروان گفت: ۱۵۰ غرفه برای ساماندهی دستفروشان سطح شهر شیروان مهیا شد که با اجرای این طرح ضمن کمک به زیباسازی چهره شهر، از بار ترافیکی خیابان های اصلی هم کاسته خواهد شد.

«عین الله احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طرح بزرگ ساماندهی دستفروشان سطح شهر شیروان آغاز شد که 150 غرفه برای این موضوع مهیا شده است.

 

شهردار شیروان خاطرنشان کرد: اولین اقدام ما در این طرح، ایجاد یک سامانه جهت ثبت نام و صدور فرم بود که توسط اداره صمت بومی بودن آنان مشخص شده و از دستفروشان درخواست کردیم که در این سامانه با کد ملی خود وارد شده و ثبت‌نام کنند و برای واحدهای صنفی سیار جواز کسب موقت صادر شد تا در کمربندی مستقر شوند.

 

احمدی با بیان اینکه یک سوم دستفروشان پنج شنبه بازار بومی هستند و اکثرا در محل جدید ساماندهی خواهند شد، اضافه کرد: با توجه به پراکندگی دستفروشان و ایجاد بستر نازیبایی در سطح شهر تمام دکه های خیابان سعدی و دستفروشان از همه صنوف به این مکان منتقل می شوند که با توجه به قرار گرفتن ایستگاه تردد روستاییان، وجود چندین اغذیه فروشی که مکان پرترددی است کار آنان رونق خواهد گرفت و مکان ثابتی خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه اجاره غرفه ها سالانه از کسبه اخذ می شود، تصریح کرد: در این طرح جهت خدمات دهی بهتر به دستفروشان و مردم هنگام خرید، در انتهای بازار پارکینگی تعبیه شده تا هیچ گونه ازدحام و بار ترافیکی نداشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: هدف از این طرح متمرکز کردن دستفروشان سطح شهر و ارائه خدمات به همشهریان به صورت روز بازار دائم است و طبق گزارشات به دلیل تجمعات دستفروشان سطح شهر که شاهد کیف قاپی و موبایل بودیم کاهش پیدا می کند و دستفروشانی که در پیاده رو بساط می کردند ماشین خود را در خیابان پارک می کردند که با اجرای این طرح از بارترافیکی شهر هم کاسته می شود.

 

کد خبر 1176793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha