شهدای روحانی مدافع حرم، علم را برای دفاع از دین آموختند

جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع گفت: شهدای روحانی مدافع حرم برخی در حد اجتهاد بودند و طلبه معمولی نبودند و برخی رزمندگان در جبهه سوریه استاد درس خارج بودند و علم را برای دفاع از دین آموختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی شیرازی، پنجشنبه(29 اردیبهشت) در کنگره 39 شهید روحانی مدافع حرم کشور به میزبانی پایتخت مقاومت با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی؛ گفت: اسفند 97 کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در قم همزمان شد با دعوتی که خانواده معظم شهدای مازندران از سردار حاج قاسم سلیمانی دعوت  کرده بودند و ایشان دعوت خانواده شهدا را ترجیح داد و به مازندران رفت.

 

جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع گفت: روحانیت چهار هزار شهید دارد که هزار و 222 شهید مسئول و فرمانده؛  22 شهید فرمانده لشکر و فرمانده تیپ؛ 50 مسئول تبلیغات و معاونت فرهنگی و  39 شهید روحانی مدافع حرم است و هزاران رزمنده و جانباز و آزاده نیز دارد.

 

وی با بیان اینکه روحانیت همواره علم و عمل را با هم آمیخته تا ملت ایران زیباتر از همیشه معتقد به این الگوهایی باشد که در میدان عمل مجاهدانه و شهادت طلبانه زیباتر از میدان علم آموزی عمل می کنند؛ افزود: ایشان، علم را برای کمال و نهایت کمال را در شهادت جستجو کردند.

 

حجت الاسلام شیرزای با اشاره به اینکه استان کرمان مفتخر به میزبانی از خانواده شهدای روحانی مدافع حرم است؛ تصریح کرد: قسمت بود کنگره شهدای روحانی مدافع حرم به تأخیر بیفتد تا شهدای روحانی حرم حضرت رضوی هم اضافه شوند  تا دنیا بداند روحانیت همچنان پای ارزش ها، آرمان ها، انقلاب و اسلام ناب محمدی ایستاده است.

 

وی اولین ویژگی روحانیت را عالم بودن دانست و با بیان اینکه خداوند می خواهد پرچم روحانی و روحانیت همیشه برافراشته باشد؛ اظهار کرد: شهدای روحانی مدافع حرم برخی در حد اجتهاد بودند و طلبه معمولی نبودند و برخی رزمندگان در جبهه سوریه استاد درس خارج بودند و علم را برای دفاع از دین آموختند تا مجتهد و فقیه و در هر رتبه علمی که باشد هدف، دفاع از دین و ارزش ها است.

 

جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع دومین ویژگی شهدای روحانی مدافع حرم را «مهاجر بودن» با هجرت از بیت نفسانی و هجرت مکانی عنوان و بیان کرد: همه شهدای روحانی مدافع حرم مهاجر الی الله و مجاهد(فرهنگی و نظامی) بودند.

 

وی با استفاده از آیه 69 سوره عنکبوت، هدایت را ویژگی دیگر این شهدا ذکر کرد و با بیان اینکه با گام برداشتن در مسیر جهاد روز به روز مقام عرفانی، معرفتی و الهی آنان را بالا برد و دستشان را در دست خدا قرار دادند؛ افزود: در مسیر هدایت، رشد کردند و به مقام دوستی ویژه خدا رسیدند.  

 

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه عشق به شهادت از ویژگی دیگر این شهدا بود؛ با اشاره به اینکه این شهدا عزم کرده اند که به شهادت برسند، تصریح کرد: ارزش شهید مدافع حرم این است شهید حرم اولیا، حریم اسلام، مدافع از زینب کبری و حرم حسین بن علی است.

 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری ارزش شهید مدافع حرم را متفاوت از شهید دوران جنگ دانستد و فرمودند اجر و مزد آنان دو برابر شهدای جنگ است زیرا شهدای جنگ را دعوت کردند اما شهید مدافع حرم عاشقانه و با التماس رفتند.

 

 

 

 

کد خبر 1176803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha