فرهنگیان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند

اسماعیلی گفت: فرهنگیان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و چنانچه هر اتفاق مبارکی که بخواهد در کشور بیفتد، باید در آموزش و پرورش پایه‌گذاری شود.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «سلمان اسماعیلی،» امروزپنج شنبه 29 اردیبهشت ماه  در نشست شورای آموزش و پرورش ملایر گفت: نقش آموزش و پرورش و معلمان در توسعه فرهنگی شهرستان نقش بی‌بدیلی است.

 

فرماندار ویژه شهرستان ملایر با تقدیر از زحمات ارزشمند معلمان به ویژه در ایام کرونایی تصریح کرد: هویت فرهنگی شهرستان ملایر قابل افتخار است و این هویت نورانی باید حفظ و ارتقا یابد.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، مدارس و فرهنگیان نقش بی‌بدیلی در توسعه و ارتقای هویت فرهنگی ملایر دارند و از این موفقیت فرهنگی نباید غافل شویم.

 

 افزود: فرهنگیان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و چنانچه هر اتفاق مبارکی که بخواهد در کشور بیفتد، باید در آموزش و پرورش پایه‌گذاری شود.

 

وی با اشاره به اینکه  دوازده سال نسل‌های آینده کشور در اختیار آموزش و پرورش است و با برنامه‌ریزی درست باید نسل‌های دلسوز و متعهدی برای کشور، استان و شهرستان تربیت شود یادآور شد: امروز حلقه گمشده و اکسیر حیات‌بخش در جامعه، ایجاد امید و نشاط بین جوانان و خانواده آموزش و پرورش است.

 

در ادامه «محمدرضا بشری»، نیز  به سختی هایی که فرهنگیان و دانش آموزان در دوران کرونا متحمل شدند اشاره کرد و گفت: جز عشق و ایثار هیچ واژه ای زحمات معلمان در دوران کرونا را معنا نمی کند

 

مدیر آموزش و پرورش ملایر  در ادامه با بیان این که بیش از 320 برنامه متنوع در مدارس شهرستان با محوریت بزرگداشت مقام معلم اجرا شده است گفت: زحمات معلوان قابل تقدیر است..

 

 سلامت دانش آموزان، اولیاء و همکاران فرهنگی اولویت اصلی آموزش و پرورش است

 

    مدیر آموزش و پرورش با بیان این که سلامت دانش آموزان، اولیاء و همکاران فرهنگی اولویت اصلی آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: آموزش های حضوری از 14 فروردین ماه با قوت، برنامه ریزی و با استقبال معلمان و دانش آموزان و اولیاء آغاز شده و همچنان ادامه دارد و این در صورتی است که همه مقدمات بهداشتی لازم در این خصوص فراهم شده و تمامی مدارس بدون وجود مشکل و یا مانعی آموزش های حضوری را دنبال کردند

 

    وی  از تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده با هماهنگی سایر نهادهای دولتی برای دانش آموزان بی بضاعت خبرداد و گفت : سرانه بهداشتی نیز در راستای تهیه مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح ، تهیه ماسک و... نیز برای مدارس در نظرگرفته شده است.

 

تمهیدات لازم در راستای رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی امتحانات نهایی اندیشیده شده و جایی برای نگرانی والدین نیست

 

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر  با بیان این که امتحانات در تمامی مقاطع به صورت حضوری برگزارخواهد شد تصریح کرد: تمهیدات لازم در راستای رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی امتحانات نهایی اندیشیده شده و جایی برای نگرانی والدین نیست.

 

   بشری ادامه داد: به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی سالن های سرپوشیده 12 حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی در نظرگرفته شده است.

 

   وی افزود:یک هزار و 648  دانش آموز ملایری همزمان با سراسر کشور از تاریخ یکم تا 28  خرداد ماه  رأس ساعت 11 صبح در امتحانات نهایی خرداد 1401 شرکت خواهند کرد.

 

   وی گفت:  دانش آموزان  با به همراه داشتن ماسک، دستشکش، بطری آب و لوازم التحریر شخصی در جلسه امتحان حاضر می شوند.

 

   وی یادآور شد : برای هریک از حوزه های برگزاری یک نفر مراقب سلامت به عنوان ناظر بهداشتی تعیین شده تا دستورالعمل های بهداشتی را پیگیر باشد.

 

   وی با بیان این که در چیدمان صندلی ها فاصله 1/5 متری رعایت شده است اظهار داشت : دانش آموزانی که بیماری خاص و یا زمینه ای داشته باشند در مکانی مجزا از آن ها آزمون گرفته خواهد شد.

 

   وی همچنین گفت: امتحانات پایه نهم دانش آموزان به صورت سراسری از تاریخ یک تا 25 خردادماه و به صورت هماهنگ ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تمهید مقدمات آغاز سال تحصیلی جدید را در دستور کار خود قرار داده است

 

 بشری با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان مهم ترین چالش پیش روی آموزش و پرورش گفت: ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تمهید مقدمات آغاز سال تحصیلی جدید را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی ادامه داد: بررسی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی و مقایسه میزان آمادگی دانش آموزان نسبت به پیش از کرونا در دستور کار قرار گرفته تا آموزش های حضوری با کیفیت هرچه مطلوب تر برنامه ریزی و اجرا شود.

 

بشری اضافه کرد: ضعف درسی دانش آموزان در بحث آموزش با تشکیل اتاق های فکر ویژه هر مقطع با همفکری و هم افزایی زبده ترین نیروهای فرهنگی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است تا در سال تحصیلی پیش رو با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر و تحلیل نتایج امتحانات خردادماه، فاصله ما تا تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش مطابق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب کم تر و کم تر شود.

 

کد خبر 1176808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha