رسانه ها، نقش مهمی در  اقناع سازی مردم در راستای توزیع عادلانه و هدفمندی یارانه ها دارند

صفدری،گفت: با توجه به اینکه هدفمندی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن نیازمند تبیین درست، شفاف و واضح برای مردم است لذا در این راستا رسانه ها و مسئولان نقش مهمی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، علی صفدری امروز پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه که با موضوع تشریح و تبیین طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه و هدفمند یارانه‌ها  که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران در تالار وحدت برگزار شد، گفت: شورای اطلاع رسانی با موضوع طرح هدفمندی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن سریعاً در کرمانشاه تشکیل شد و تصمیماتی در خصوص موضوعات مرتبط برای سیاست گذاری و شیوه‌های اطلاع رسانی نیز مصوب شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود:یکی از این مصوبات این بود که مدیران استانی مرتبط با اجرای این طرح از جمله معاونت اقتصادی استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صمت  برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات و نیز بیان موضوعات و مباحث اصلی در جمع رسانه‌های کرمانشاه به عنوان نمایندگان مردم و پل ارتباطی بین مسئولان و مردم حضور یابند.

 

 

وی با اشاره به اینکه رسانه های ما در طرح  مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها، نقش بسیار بزرگی ایفا می کنند، خاطر نشان کرد: ادراک سازی ها دست رسانه بوده و آنها مثل نورافکن، راه و مسیر تعیین شده را روشن می کنند لذا تولیداتی که قرار است  با این محوریت منتشر نمایند باید با مسئولان مربوطه و متخصصین امر در میان بگذارند تا انتشار آنها نتیجه معکوس نداشته باشد. 

 

صفدری با اشاره به اینکه موضوع مهمی که این روزها اذهان عمومی درگیر خود ساخته موضوع عادلانه سازی یارانه‌ها است، افزود: اجرای این طرح تصمیم مهم و بزرگی بود که دولت سیزدهم گرفت و به تبع دشمنان و معاندین نظام با دسیسه‌چینی و نقشه با راه‌های مختلف سعی کردند که فضای اقتصادی و ذهنی جامعه را به سمت تلاطم، شکاف و استرس سوق دهند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد:مردم به حرف‌های رسانه‌های معاند توجه نکنند و به میزان نیاز اقلام مصرفی خود را خریداری کنند و زیرا همه هیچگونه کمبودی از لحاظ توزیع اقلام در استان وجود ندارد.

 

*تنها دهک درآمدی دهم جامعه از فرآیند دریافت یارانه حذف شده‌ است

 

 

در ادامه این نشست، مختار احمدی گفت:  تنها دهک درآمدی دهم جامعه از فرآیند دریافت یارانه حذف شده‌اند که این افراد در صورت اعتراض می‌توانند به سایت حمایت مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مردم در خصوص وضعیت اعتراض نسبت به یارانه معیشتی است که بر اساس دستور رئیس جمهور یارانه آنها در اردیبهشت ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز شده است.

 

 

وی تصریح کرد:  هدف از اجرای این طرح این است که دولت قصد دارد به جای اختصاص این یارانه به وارد کنندگان و تولیدکنندگان آن را مستقیما به مردم ارائه دهد.

 

 

احمدی  با اشاره به وضعیت و روال کار اعتراض به یارانه معیشتی در اداره کار تصریح کرد: به وزارت کار و رفاه اجتماعی یک‌ماه فرصت داده شده است تا صحت سنجی اطلاعات متقاضیان معترض به یارانه معیشتی بررسی شود و اگر این متقاضیان مشمول دریافت یارانه شناخته شوند یارانه آنها محفوظ و به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پایان گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حال حاضر امکان ثبت نام برای افرادی که تا کنون یارانه ثبت نام نکرده اند را فراهم کرده است و این ثبت نام مدت زمانی ندارد و کماکان ادامه خواهد داشت.

 

 

 *مسئولان باید پاسخگوی رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و دولت در برای رفع ابهام و دغدغه مردم باشند

 

 


حسین خوش اقبال گفت:دولت سیزدهم طرح هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی را با جسارت خاصی در آغاز به کار خود اجرا کرده است و این طرح ممکن است مشکلات و نواقصی نیز داشته باشد اما با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و آحاد مردم این نواقص رفع خواهد شد.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: در شرح وظایف هریک از دستگاه‌های مرتبط با طرح مردم سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن بحث جمع‌بندی و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان اقتصادی و همچنین مردم دیده شده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: افراد معترض که یارانه نقدی نگرفته اند می توانند از طریق سامانه مربوطه اعتراض خود را ثبت کنند، و پس از بررسی های لازم اگر تشخیص داده شود فردی باید مشمول دریافت یارانه باشد، این مبالغ به حسابش واریز خواهد شد.

 

 

خوش اقبال در پایان گفت: همه باید به اجرای موفق این طرح کمک کنیم،و اطلاع رسانی خوب اصحاب رسانه به اجرای موفق این طرح کمک زیادی خواهد کرد.

 

 

کد خبر 1176811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha