آموزش مهارت های زندگی در پیشگیری از اعتیاد نقش اساسی دارد

شفیعیان گفت: آگاه سازی و آموزش مهارت های زندگی از عوامل اساسی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان جهرم گفت: ادارات و نهاد‌های مرتبط به ویژه شهرداری‌ باید با دقت و حساسیت بیشتری برای مقابله و  کاهش آسیب های پدیده اعتیاد اقدام کنند.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم اشتغال معتادان بهبود یافته و رفع مشکلات خانواده آن‌ها را تکمیل کننده چرخه درمان اعتیاد ذکر کرد و افزود: مشارکت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد موجب بهبود وضعیت معیشتی معتادان و بهبود یافتگان به جامعه می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم تصریح کرد: توانمندسازی معتادان بهبود یافته ضروری است و دستگاه های متولی در این زمینه باید فعال تر عمل کنند تا شرایط برگشت به زندگی عادی برای این افراد فراهم شود.

 

شفیعیان یادآور شد: افرادی که از لحاظ اجتماعی دچار آسیب هستند از جمله معتادان به موادمخدر، عموماً دارای مهارت های سطح پایینی برای مقابله با مسائل زندگی و چالش های موجود اجتماعی هستند و ضرورت دارد با استفاده از همه ظرفیت ها امر آموزش به جد در دستور کار قرار گیرد.

 

وی یکی از عوامل اساسی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی را آگاه سازی و آموزش مهارت های زندگی دانست و اضافه کرد: این امر کمک می کند که در راستای پیشگیری و سلامت اولیه و بازتوانی بیماران گامی مهم برداشته شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم آموزش همگانی در مدارس، پادگان ها، واحدهای صنعتی و خوابگاه‌های دانشجویی را مهم‌ترین برنامه کاربردی پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان عنوان کرد و اظهارداشت: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی گسترده  می‌تواند چراغ راهی برای نسل‌های امروز و آینده به دور از اعتیاد باشد.


شفیعیان با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از پیچیده ترین و دشوار ترین آسیب‌های اجتماعی است که به طور مستقیم و غیرمستقیم افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داده و گرفتار کرده است، ابراز داشت:بدون همکاری و همراهی لازم سایر دستگاه‌ها امر مقابله با مواد مخدر و پدیده اعتیاد در جامعه امکان پذیر نیست.

 

وی در ادامه بیان داشت: باید با شناسایی و اولویت قرار دادن مناطق آلوده، اقدامات هدفمند در گام‌های عملیاتی و موثر در امر مبارزه با مواد مخدر در شهرستان برداشته شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم عنوان‌ کرد: باید تلاش شود تا معتادین به چرخه زندگی و جامعه بازگردند.

 

کد خبر 1176843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha