آغاز به کار قرارگاه خانواده و جمعیت در استان قزوین

علیخانی گفت: چند سالی است شورای راهبردی جمعیت در کشور شکل گرفته ولی چابکی لازم را نداشته بنابراین مقرر شد جایگزین این شورا، قرارگاه خانواده و جمعیت در استان ها شکل بگیرد تا جدی تر به این مسئله پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «کبری علیخانی» در گردهمایی تبیین سیاست های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آغاز به کار قرارگاه خانواده و جمعیت که امروز (پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز گردهم آمده ایم تا در خصوص یکی از مهمترین و بحرانی ترین مسائل کشور صحبت کنیم و به فرمایش رهبری یکی از ضروری ترین فرايض مسئولان و مردم، بحث جمعیت است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: چند سالی است شورای راهبردی جمعیت در کشور شکل گرفته ولی چابکی لازم را نداشته بنابراین مقرر شد جایگزین شورای راهبردی جمعیت، قرارگاه خانواده و جمعیت در استان ها شکل بگیرد تا جدی تر به این مسئله پرداخته شود.

 

وی عنوان کرد: با عنایت به اینکه طبق بررسی ها علاوه بر مسائل اقتصادی، مهمترین نکته و مانع بحث افزایش جمعیت در کشورها بحث فرهنگی است، این را به فال نیک می گیریم که آغاز تشکیل قرارگاه خانواده و جمعیت در یک مکان فرهنگی یعنی سازمان تبلیغات شکل می گیرد.

 

علیخانی اعلام کرد: در آیین نامه کشوری قرار گاه خانواده و جمعیت، ۲۲ عضو در نظر گرفته شده که متناظر آن را در استان خواهیم داشت که ریاست قرارگاه بر عهده استاندار است  و در شهرستان ها هم این قرارگاه با ریاست فرماندار و مشاوران امور بانوان شهرستان ها شکل می گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: دبیرخانه ویژه برای این قرارگاه در نظر گرفته شده که در اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری مستقر شده و مهمترین فلسفه قرارگاه خانواده و جمعیت هماهنگی، وحدت، نظارت و راهبری فعالیت دستگاه ها در سطح استان وتشکیل شورای اندیشه ورز است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: برای اینکه فرمایشات رهبری را پیش برده و دغدغه ایشان را رفع کنیم باید کفش آهنین به پا کنیم و با جدیت پیش رویم.

 

وی یادآور شد: بودجه این کار از طریق بودجه جاری دستگاه، بودجه اختصاص یافته به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بودجه مرتبط از قانون برنامه های پنج سال توسعه و بودجه شورای اجتماعی کشور برای اجرای برنامه های تحکیم خانواده تأمین می شود.

 

کد خبر 1176864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha