در نظر گرفتن مشوق‌ های علمی برای مراکز دانشگاهی فعال در سامانه «نان»

خیرالدین گفت: سامانه «نان» زمینه ‌ای برای ارتباط نیازهای مختلف با تحقیقات و مراکز تحقیقاتی کشور است و متخصصان می ‌توانند نیازهای خود را در این سامانه ثبت کنند و مشوق‌ های علمی برای مراکز دانشگاهی فعال در سامانه نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی خیرالدین» در جلسه بررسی پیشرفت عملکرد سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) گفت: سامانه «نان» از ابزارهای قدرتمند برای ایجاد نظام ملی نوآوری مبتنی بر ایجاد ارتباط مستقیم بین نیازهای جامعه، صنایع خصوصی دولتی و پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان و خلاق، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد است و برای اینکه بتواند خدمات مطلوبی به جامعه ارائه دهد، شرح وظایف و ساختار عملکردی آن باید مشخص شود.

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه، نیازهای ثبت شده را مشاهده و یا ایده خود را برای یک نیاز ثبت کنند و این فرایند به انعقاد قرارداد و حل نیاز مربوطه منتهی خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: اجرای این طرح علاوه بر کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی، موجب برانگیختن احساس مشارکت تمام آحاد کشور و ایجاد طوفان فکری ملی برای ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته می شود.

 

خیرالدین گفت: در ذیل سامانه  https://nan.ac صندوقی برای حمایت مالی از ایده ‌ها و نیازهای ثبت ‌شده نیز ایجاد می شود و گرنت فناوری به سامانه «نان» وصل خواهد شد تا برای برطرف شدن نیازهایی که در آن ثبت شده هزینه شود.

 

وی تاکید کرد: سامانه «نان» زمینه ‌ای برای ارتباط نیازهای مختلف با تحقیقات و مراکز تحقیقاتی کشور است و متخصصان می ‌توانند نیازهای خود را در حوزه‌ ها و سطوح مختلف اجتماعی و صنعتی در این سامانه ثبت کنند و مشوق‌ های علمی برای مراکز دانشگاهی فعال در سامانه نیز در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 1176881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha