نیروی انسانی عامل اصلی همه پیشرفت ها و تحولات مثبت در هر جامعه است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) گفت: نیروی انسانی عامل اصلی همه پیشرفت ها و تحولات مثبت در هر جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله محمود رجبی در همایش روز ملی جمعیت در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت فرزندآوری در سبک زندگی اسلامی و فطرت الهی اظهار داشت: در همه تحولات اجتماعی و رشد و پیشرفت جوامع نیروی انسانی حرف نخست را می زند و نقش نیروی انسانی در همه زمینه ها می تواند طرح ها و برنامه ها و توسعه ها و پیشرفت ها در ابعاد فردی اجتماعی را به خوبی ایجاد کند.

 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) بیان کرد: نیروی انسانی می تواند طرح را تحقق بخشیده و نقایص را جبران کند، بنابراین نیروی انسانی عامل اصلی همه پیشرفت ها و تحولات مثبت در هر جامعه است.
وی عنوان کرد: ویژگی آئین اسلامی این است که نظام تشریع منطبق بر تکوین بوده و همه هنجارها در زندگی برای انطباق این دو است و هر نوع تلاشی بخواهد این نظام را بر هم بزند ظلم به فطرت انسان ها و خلقت و جنسیت زن و مردم است.

 

آیت الله رجبی خاطرنشان کرد: بنابراین نفی فرزند پروری بر خلاف فطرت و زندگی زن و مرد است و شکل های که بشریت اختراع کردند و مخالف با نظام وحیانی و قرآنی و روایی است با فطرت زن سازگار نیست و وقتی سازگار نیست موفق نخواهد بود، چون ارزشمند نیست و استوار نمی ماند.

 

وی تصریح کرد: وقتی چنین رویکردهایی مخالف با نظام وحیانی است شاهد یک نظام الحادی هستیم و بیشترین مشکلات را برای جوامع دیگر آفریدند، نسل هایی که بر خلاف فطرت تربیت می شوند، سازگار با این نظام بشری رو به رشد نیست و جبهه معارض می گیرند.

 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) گفت: بسیاری از کشورهای تجاوز گر به دست کسانی اداره می شود که در نظام تربیتی نادرستی به سر می برند، هر جا قدرت و سرپرستی و مسئولیت به دستشان بیاید نهایتا از روی اشتباه اقدام و تلاش می کنند ک جامعه را فاسد کنند.

 

وی افزود: تعابیر شریف آیات قرآنی بسیار دقیق و ظریف مسائل را بیان می کند و چنین نسل هایی به قدرت بنشینند برای فسادو قدرت تلاش می کنند.

 

آیت الله رجبی بیان کرد: این افراد هر چه قدرت یابند تلاش برای نابودی بشریت و مواهب طبیعی می کنند به فساد کشیدن جامعه می کنند بنابراین باید افتخار کنیم به آئینی معتقد هستینم که نظام تشریعی را در اختیار ما قرار داده که فرزند پروری بالاترین و تربیت نسل صالح بالاترین ارزش است.

 

وی تصریح کرد: حتی انسان در انتقال به قیامت در فرزند پروری درست تا ابد بهره مند می شود و این نقش مهم را خداوند بیشتر به مادران داده و آن را باید موهبت الهی بدانند.

 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) اظهار داشت: این نظام های غلط در واقع دارند ارزش و جایگاه حقیقی زن را می گیرند، چرا که فرزند پروری نشانه عظمت یک زن است و می خواهند از او بگیرند و ارزش آن را کم کنند، فرزند پروری در نظام و فرهنگ دینی ما هم اقتضای فطرت انسان است و هر حرکتی ظلم به انسانیت است و تنها نظامی می تواند موفق باشد که نسل بشریت را سعادتمند کند.

 

وی گفت: این نعمت بزرگ الهی در اختیار ماست و در سایه انقلاب اسلامی این نقش که اگر این انقلاب رخ نمی داد مشخص نبود به لحاظ ارزش ها برای استحکام خانواده در چه وضعیتی قرار داشتیم و معلوم نبود نظام هایی که به این سو رفتند و ارزش ها را کنار گذاشتند شاید در فرزند آوری موفق باشند اما منتهی به مسائلی می شود.

 

آیت الله رجبی عنوان کرد: رهبری همواره دغدغه داشتند و هشدار دادند و اخیرا پیام حکیمانه برای تقویت این جبهه صادر کردند، باید از علمای بزرگ تقدیر کرد و سعی در تثبیت این نظام فرهنگی و ارزشی و جامعه را در این مسیر هدایت کرد.
 

کد خبر 1176918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha